Elfde verslag, maar eerste verslag alleen op reis. - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Tamara - WaarBenJij.nu Elfde verslag, maar eerste verslag alleen op reis. - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Tamara - WaarBenJij.nu

Elfde verslag, maar eerste verslag alleen op reis.

Blijf op de hoogte en volg Tamara

15 Maart 2014 | Indonesië, Gili Trawangan

En dan zit je in je eentje op een boot richting Gili Trawangan... Een boot met ik denk wel 40mensen en heel veel eten, groente, fruit, eieren en nog meer eten.. 1 chaos op deze boot... Maar eerst even terug gaan naar de dagen op lombok. We kwamen s'middags aan en gingen gelijk lekker lunchen. Helaas regende het dus konden we weinig ondernemen. Wel is er nog geïnformeerd voor te duiken maar het scooteren naar een waterval leek mij leuker. S'avonds hebben we gezellig bij Jessy cafe gegeten waar we een cocktail, koffie en gebakken banaan gratis kregen. Ja wij Nederlanders trappen daar natuurlijk in hahahaha gratis gratis en wij zeggen oké. Het was er erg gezellig alleen was ik best wel moe dus ik ging na het eten lekker slapen. De dag erna gingen we om 10:30 vertrekken met de scooters om een aantal watervallen te bekijken en te zwemmen. Helaas begon het bij de koffie pauze (na 30km) al te regenen.. Zodra het droog werd gingen we weer verder rijden. Aangekomen bij een waterval in de Jungle begon het keihard te regenen. Echt heel hard daar zijn onze regenbuien in Nederland echt niks bij. Gelukkig konden we schuilen bij local mensen. Ze hadden lekker koffie en noodles voor ons. Helaas bleef het ruim een uur keihard regenen.. Toen het wat zachter regende zijn we toch nog snel naar 1 waterval geweest alleen zwemmen ging het niet worden. Uiteindelijk was het droog en gingen we terug scooteren naar het hotel, maar nog geen vijf minuten begon het weer onwijs hard te regenen en besloten we om in de regen terug te rijden. Wat een drama zeg helemaal doorweekt.. Zo niet mijn ding regen hahaha.. Onderweg moest ik natuurlijk weer eens naar de wc toe maar ja ga die maar eens vinden. Ik moest zo nodig dat het uiteindelijk niet meer uitmaakte waar als ik maar naar een toilet kon. Nou ik heb het geweten een vies klein donker smal hokje wat onwijs erg stonk en als je stond kon je zwaaien naar de mensen buiten. Verschrikkelijk zeg ik was blij dat het donker :D Vanaf nu kan ik op elk toilet hahahaha... Bahhh bahhh!!!! Na deze spectaculaire wc-ervaring hihihi gingen we weer verder scooteren. Op een gegeven moment mocht ik voorop rijden zei Ramcow. Nou ze hebben het geweten vol gas scheurde ik weg hahaha speedy consales... 80/90/100 heerlijke snelheid op een scooter :D Aangekomen bij onze drop off scooter plek zei iedereen WOW je had er zin in je gaf gas en weg was je hahaha... Ik wou zo graag naar huis en lekker een warme douche pakken had het namelijk ijs koud... We werden per taxi naar het hotel gebracht ik heb daar snel even gezwommen en daarna heerlijk ruim 20minuten onder een warme douche gestaan zo lekker... Daarna gingen we eten bij Bumbu, heerlijk. Die avond gingen we op tijd slapen want de dag erna gingen we naar Gili Meno het middelste eiland van de drie om te gaan snorkelen. Op de heen weg vaarde we in de regen wat een ramp gelukkig na onze eerste duik trok de regenen weg en werd het heerlijk warm. Of te wel bloedheet! Tijdens onze ochtend snorkel sessie kwamen we een schildpad tegen zo mooi echt geweldig om te zien zo een mooi beest in de open natuur. Uiteraard had ik mijn telefoon mee onderwater dus heb ik het gefilmd :D S'middags gingen we lunchen op het eiland. Echt geweldig van die houten bamboe huisje met kussens erop en uitzicht op de zee echt geweldig gewoon een sprookjes paradijs. Ik was helemaal hyper en verliefd op het eiland en de natuur. Tijdens de lunch pauze zijn we even naar de haven gelopen en heb ik een onderwater camera met een ouderwets foto rolletje gekocht. Hij kan 30meter onderwater helemaal leuk. Vervolgens liepen we langs een geweldig mooi droom huisjes parkje. Ik zag mij daar wel slapen de komende nachten alleen. Helaas kostte het per nacht 2miljoen rupiah (120€) dat was toch iets teveel van het goede maar oh wat was het mooi... Tijdens het wandelen op Gili Meno prachtig foto's gemaakt en een mini fotoshoot hé Ramcow :p :D S'middags weer gesnorkeld en weer een schildpad gezien zo super vet! Heb geweldige foto's gemaakt. Helaas was het tijd om te gaan maar o wat was het mooi zeg ik wil daar wel voor altijd blijven zo wit het zand en zo blauwe de zee. Gewoon doorzichtig en prachtig. Op de terug even lekker voor op de boot in de zon gezeten en vervolgens bij het hotel lekker het zwembad in. Even gevolleybald met Ramcow, Jeroen en Hanneke helemaal leuk... Daarna lekker douche en mijn 5ton jurkje aan om mijn laatste avond met de groep te vieren. Eerst mijn vervoer naar Gili Trawangan en van Gili naar Lembongan regelen en toen gingen we met ze vieren eten bij Lotus een geweldig restaurantje aan zee met bamboe fakkels. De andere gingen ergens anders eten. Ik heb er heerlijk gegeten rissotte spinazie en als toetje gelato ijs en genoten van het strand. Uiteraard gingen we proosten en ik had een overheerlijke cocktail genaamd iets met Moon ofzo. In ieder geval super lekker... Als afsluiter nog even een foto samen tussen de bamboe fakkels en ja toen was het echt weer tijd om naar het hotel te gaan en te gaan slapen. Naja ik niet want ik moest nog een hotel boeken. Helaas op dat moment niet gelukt maar gelukkig toen ik wakker werd vanochtend snel maar even wat geboekt. Na het ontbijt was het dan zover ik blijf achter alleen en de groep gaat. Verschrikkelijk weer zulke momenten. Het heeft even een paar traantjes gekost maar mijn avontuur begint nu pas echt.! Alhoewel ik een aantal mensen super ga missen en zeker in Nederland weer snel zie ga ik nu genieten en op avontuur. Nu pas begint echt 'mijn reis' helemaal only the lonely. Ik heb een geweldige reis gehad met deze groep!!! Op dit moment lig in op mijn bed in mijn kamer in het Jambuluwuk resort te Gili Trawangan een hotel/resort aan de noord kant. Dit is het rustige gedeelte en de main area is 20/30minuten met de fiets. Ach beetje sportief doen mag ook wel. Mijn kamer is erg mooi met drie bedden hahaha slaap er alleen maar oké, een mooie ruime badkamer met een soort van stort douche. Het uitzicht vanuit mijn kamer is top ik kijk op het zwembad en als ik mijn kamer uitloop dan loop ik zo het privé strand op. Ideaal dus.! Nou nu ga ik even een mooie fiets huren en op zoek naar een duikschool want hier wil ik dolgraag duiken.. Tot snel allemaal... Dikke kus vanuit een paradijs :D Ik ben alweer terug met mijn fietsje bloedheet drijfnat van de zweet kwam ik terug in het hotel maar heb wel mijn duiken voor morgen geregeld. Eerst een opfris cursus en s'middags een duik. Helemaal leuk erg veel zin in. Ook heb ik maar even een korte broek gekocht want het is hier niet uit te houden in lange broek of legging... Zo nu ga ik lekker even zwemmen en genieten van de omgeving hier... Dikke kus vanuit een droom eiland :D .... Xxxxxxxx Tot op het volgende eiland Lembongan....

  • 15 Maart 2014 - 11:51

    Eline:

    Wauw! Het klinkt helemaal super! :D
    Liefs!

  • 15 Maart 2014 - 12:11

    Richard:

    Heyyyy Tamaar wat gaaf om al je avonturen te lezen en kan je vertellen dat ik stinkend jaloers ben ;-) Helemaal omdat ik een mega duik gek ben!! Geniet nog maar lekker en ook zeker van de mooie onderwater wereld. Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 14 Dec. 2013
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 12792

Voorgaande reizen:

10 September 2017 - 02 Juni 2018

Wereldreis

04 November 2016 - 27 November 2016

Mijn tweede reis...

18 Februari 2014 - 27 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: