Twaalfde verslag, maar tweede alleen op reis - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Tamara - WaarBenJij.nu Twaalfde verslag, maar tweede alleen op reis - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Tamara - WaarBenJij.nu

Twaalfde verslag, maar tweede alleen op reis

Blijf op de hoogte en volg Tamara

18 Maart 2014 | Indonesië, Gili Trawangan

Duiken regelen en lekker zwemmen. Dat was mijn planning voor de eerste middag op dit mooie eiland. Ik heb eerste het duiken geregeld en heb daarna heerlijk een paar uur op een ligbedje in het zonnetje gelegen met een overheerlijke milkshake 'Cookies'. Het woord zegt het al een milkshake gemaakt van koekjes en weet je welke...... Oreo vet lekker dus.. Ik was helemaal blij. Zon zee strand en een onwijs lekker drankje. Na het strandhangen heb ik even een duik in het zwembad genomen. Ik hoopte op een verfrissing duik maar helaas het water was erg warm. Wel hadden ze een soort van bubbelbad in het midden van het zwembad. Heerlijk! Na een half uur was ik er klaar mee en besloot om lekker naar mijn huisje te gaan en lekker te gaan douche en me klaar te maken voor de avond. S'avonds ging ik eten bij het hotel op het strand. Ze hadden deze avond een BBQ night en dat zag ik wel zitten alleen ja dan moet je beslissen wat je op de BBQ wilt hahaha.. Allemaal vis geen idee wat het was dus de vriendelijke ober ging mij alles vertellen. Ik vroeg aan hem wat is lekker en hij wees een aantal vis soorten aan en ik zei oké doe dat maar. 1 grote culinaire verrassing maar ik moet zeggen het was echt lekker.. Allemaal visjes met een sausje echt top! Na deze lekker maaltijd heb ik nog even lekker genoten van het strand en de zee en uiteraard even ge-appt... Erg fijn :) Daarna ben ik mijn bedje maar gaan opzoeken want het was alweer tijd en de dag erna zou ik gaan duiken dus moest wel uitgerust zijn... Na even wat in te hebben genomen voor het slapen heb ik heerlijk geslapen.. De big day was zover want vandaag ging ik na jaren weer eens duiken. Best spannend en aangezien ik een vragenlijst had gekregen van PADI met opfris vragen die ik bijna allemaal niet wist was het nog spannender... Aangekomen bij de duikschool genaamd Trawangan Dive werd ik gelijk voorgesteld aan mijn duik instructrice. Haar naam was Jo. Ik vertelde dat ik weinig vragen wist dit was geen probleem want ze liepen alle vragen samen na. Dus na ruim een half uur uitleg te hebben gehad en theorie te hebben besproken was het zover. We gingen oefenen in het zwembad en alles checken. Ik vond het mega spannend. We deden in het water verschillende oefeningen zoals water in je bril laten lopen en onderwater eruit halen, mond stuk eruit halen onderwater en opnieuw in je mond doen, mondstuk verliezen en hoe kan je hem terug vinden, wat te doen als je geen lucht meer krijgt door je eigen mondstuk, balanceren in het water, zwemmen met hele duik uitrusting, breakdance in het water hahaha op je hoofd staan en rondjes draaien onderwater... Spannend maar het ging allemaal erg goed en kreeg zelfs complimenten over het zwemmen met uitrusting en flippers aan. Helemaal leuk en blij was ik. Na alle oefeningen te hebben gedaan was het tijd om te lunchen. Heerlijk panini kaas tomaat pesto en daarna het was het grote moment aangebroken. Nu voor het eggie duiken in de zee en naar 18meter Max gaan.! Best spannend weer even maar het was geweldig. Super mooie vissen gezien in allemaal kleurtjes blauw, groen, geel, oranje, paars, roze en mint echt zo onwijs mooi. Kleine en grote vissen en schildpadden echt geweldig... Na 64minuten onderwater te zijn geweest met een maximale diepte van 22/23 was het helaas weer tijd om het water uit te gaan. Even een safere stop op vijf meter en dan weer omhoog. WOW wat was dat geweldig. Gelijk bij de duikschool geregeld dat ik de dag erna weer kon duiken. De dag erna moest ik om 8:00 bij de duikschool zijn we zouden naar Shark point gaan. Zullen er echt haaien zijn daar??? Aaaaa eng!!! Aangekomen bij de duikschool stelde Jo mij voor aan mijn duik master. Mijn duik master was Lis een man. Geweldige vent hele tijd grapjes maken. Er duikte nog drie andere meiden mee. De eerste duik was naar Shark point en ja hoor ik kan jullie vertellen ik drie haaien gezien. Zo super cool! Alleen toen hij me aan keek vond ik het wel een beetje eng maar de adraline stroomde door me lichaam en hoopte gewoon op nog een haaien ontmoeting hahaha... Helaas niet maar wel een stuk of vijf geweldige schildpadden gezien zo mooi en groot en weer onwijs mooie vissen. Ook kwamen we een school bumphead vissen tegen. WOW onwijs grote vissen met enge monden. Echt van die schijnheilige ik ga jou lekker opeten monden met tanden hahaha... Na 50 minuten moesten we helaas weer omhoog. Ik heb tijdens deze duik foto's gemaakt met mijn camera hopelijk zijn er een paar gelukt... Gelukkig ging ik na deze duik nog een keer duiken. Duik nr3 was ook weer erg mooi veel verschillende visjes gezien en ook weer reuze schildpadden wat een mooie dieren zijn dat zeg... Met deze duik gingen we niet terug de boot op maar kwamen aan op het strand voor de duikschool en moest je met je duik uitrusting en al naar de duikschool lopen. Super vet om zo je duik te eindigen. Helaas zat het duiken op Gili Trawangan erop voor mij want de dag erna ging ik naar Nusa Lembongan. Toch snel nog even gewinkeld en een leuke sleutehanger en twee geweldige bikini's gescoord.. Nusa Lembongan is een klein eiland vlakbij Bali. Met een bekend strand genaamd 'Dreambeach'. Dat strand wil ik zeker op zoeken het schijnt geweldig te zijn volgens de boekjes... Nou lieverds mijn volgende bericht zal zijn vanaf Nusa Lembongan... Ik ga nu lekker mijn tas weer inpakken en wordt straks opgehaald door paard en wagen dat is het vervoersmiddel hier op Trawangan. En ga dan met de snelle boot naar Lembongan...
Kusjes&knuffels -XOXO-

  • 18 Maart 2014 - 12:19

    Eline:

    Oowh Tamaaar! Wat klinkt dat duiken prachtig zeg!
    Alleen die haai he, iiieeew!! Lijkt me doodeng!
    Wat ben je toch een stoer wijf! Zo in je eentje op reis en dan zwemmen tussen de haaien!
    Kom je wel heel weer terug bij ons? Ik wil graag alles van je horen met een Starbucks cappuccino mijn hand! :D
    Xoxo (ik kijk nu gossip girl btw)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 14 Dec. 2013
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 12815

Voorgaande reizen:

10 September 2017 - 02 Juni 2018

Wereldreis

04 November 2016 - 27 November 2016

Mijn tweede reis...

18 Februari 2014 - 27 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: