14e verslag maar vierde alleen op reis - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Tamara - WaarBenJij.nu 14e verslag maar vierde alleen op reis - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Tamara - WaarBenJij.nu

14e verslag maar vierde alleen op reis

Blijf op de hoogte en volg Tamara

21 Maart 2014 | Indonesië, Sanur

Na een boottocht van een half uur te hebben gehad kwam ik aan in Sanur... Toen ik aan kwam zag ik een hotel en dacht oh nee ik wil daar echt niet zitten zo groot... Gelukkig ik zat daar niet :) Na een klein stukje te hebben gereden stond ik met mijn tas bij mijn hotel genaamd 'Abian Boga' naja hotel het is een guest house... Het is simpel maar prima om alleen te slapen en te ontbijten en meer niet... Na me spullen in mijn kamer hebben gedaan wou ik de stad verkennen.. In eerste instantie ging ik op de fiets wat een ellende alleen maar grote weg hahaha waar je niet kon fietsen... Na een half uur was ik er helemaal klaar mee en ben terug gefietst naar mijn guest house om een scooter te huren... Ik heb denk ik mijn fietsje voor alles uit gemaakt behalve prettig... Na tien minuten stond mijn scooter al voor de deur :D
Even wat papieren lezen en tekenen en gaan met die banaan op zoek naar mijn Nederlandse duikschool genaamd 'Joesgonediving'...Al vrij snel vond ik hem... Toen ik binnen kwam was mijn eerste vraag is er iemand die NL spreekt helaas zei Jenny nee ze zijn net op vakantie naar NL gegaan... Balen balen en balen ik dacht eindelijk weer eens Nederlands te kunnen spreken... Helaas dan maar weer op zijn Engels... Jenny hielp mij. Ik wou duiken op Manta Point ja de naam zegt het al de plek om Manta roggen te ontmoeten. Super cool... Zaterdag de 23e gaan ze naar Manta Point en kon ik mee.. Vol trots en overtuiging zei ik JA!!!! Padi papiertjes invullen, alle spullen passen, betalen en hupakee mijn duiken is geregeld. Ik ga twee duiken maken en neem uiteraard mijn camera mee... Tegenover de duikschool zit een Mac Donals nou daar kon ik niet zomaar voorbij rijden dus scooter parkeren en heerlijk Maccie eten.. Wat was het weer lekker zeg zo genoten hahaha... Daarna was ik benieuwd naar het hotel waar Angela in had gezeten en het Beach Cafe waar je volgens Angela heerlijk kan eten dus ik ging op zoek... Onderweg er naar toe nog even een weekend tas gescoord en wat leuke cadeautje.. Kim en Eline ik heb leuke zonnebrillen voor mumbai festival gescoord voor ons... Na een paar keer er voorbij te hebben gereden was ik dan bij haar hotel... Ik mocht naar binnen en kon zo naar het strand lopen op zoek naar het Beach Cafe... Zodra ik het strand op stapte vroeg ik de weg aan een meneer van een kraampje hij zei waar het was en vroeg om even te kijken in zijn winkeltje... Oké het is je lucky day... Hij had hele mooie painting kunstwerkjes... Mijn oog viel op Gadesha de olifanten god... Zo mooi... Na een tijdje in zijn winkeltje te zijn geweest en een leuk gesprek te hebben gehad liep ik weg met een mooi kunstwerk... Ik was helemaal blij.. Nu op zoek naar het Beach cafe... YES eindelijk gevonden.. Dus hup lekker zitten Angela appen en lekker eten.. Ik had een pizza besteld en hij was echt onwijs lekker... Tijdens het eten vertelde ik Angela dat ik zo een mooi schilderijtje had gekocht en stuurde een foto ervan... Te eng gewoon zij had precies dezelfde gekocht in het zwart/wit... Vervolgens vroeg ik waar zij hem had gekocht nou jullie willen het niet geloven gewoon in hetzelfde winkeltje bij dezelfde man... Zo apart dit soort dingen maken wij zoveel mee sinds we elkaar kennen... Ik vertelde dat ik nog een schilderijtje wou kopen van de Romeo en Julia hier weet even de Indonesische namen niet vervolgens stuur ze een foto met precies hetzelfde plaatje als dat ik nog wil kopen... Zo apart, dit moet echt vriendschap voor het leven blijven... Zoveel overeenkomsten en ervaringen die we beide mee hebben gemaakt... We denken , voelen en doen heel vaak hetzelfde echt eng maar ook onwijs mooi... Ben blij dat ik jou ben tegen gekomen Angela en dat wij samen een geweldige vakantie hebben gehad... Na de lekkere avond maaltijd ging ik weer verder scooteren want ik had een Starbucks gezien... Dus ik moest en zou daar koffie drinken... Heerlijk een caramel macchiatto en een beker van Starbucks Indonesië en een Starbucks sleutelhanger helemaal leuk... Ook was er een live band, de zangeres kon zo mooi zingen ik zat volop te genieten.. Wat een top avond had ik zeg... Nadat de live bent weg ging en ik mijn koffie op had ging ik ook maar eens verder.. Want ik moest nog ruim 15/20 minuten scooteren dacht ik... Ik had het mis ik was in nog geen vijf minuten bij mijn guest house... Onderweg kwam ik een massage salon tegen en ja de verleiding was zo groot dat ik maar lekker even mijn voetjes heb laten masseren en pedicure heb laten doen... Voeten zagen er niet uit namelijk... Heb nu weer lekkere Zachte voetjes met mooie nagellak... Daarna toch echt naar mijn kamer toe... Ik reed weer eens hard dus scheurde mijn guest house voorbij hahaha omkeren en langzamer rijden hahaha... Mijn kamer was lekker cool... Ik heb mijn klamboe opgehangen en ben lekker gaan slapen... Heerlijk.. Heb vannacht (1ste nacht) echt heerlijk geslapen onder mijn eigen klamboe... Ja ja oom Gert ik gebruik u klamboe wel hoor ;-) Nu is het tijd om mijn bedje uit te gaan want mijn droom gaat uit komen vandaag... Zwemmen met dolfijnen :D :D :D
Zo een zin in...!!!! Liefs vanuit Sanur..!!!

  • 21 Maart 2014 - 08:51

    Vera:

    Je maakt je dromen waar meis! wat ongelofelijk gaaf allemaal! en zo stoer dat je dit allemaal alleen aandurft! zwemmen met dolfijnen :) ik zie je nog zitten in het dolfinarium af gelopen zomer hahahaha... als je gekund had, had je er zo ingesprongen :) Veel plezier mop!!! XX

  • 21 Maart 2014 - 11:13

    Eline:

    Wat fijn dat je zo'n leuke vriendin erbij hebt gekregen! Het klinkt allemaal super! Ik kan niet wachten tot we met die zonnebril op lekker kunnen feesten! :D
    En die Starbucks.. Ooow wat was ik graag bij je!
    Heeeel veel plezier bij de dolfijnen. Ik zie je al helemaal stralen als ik aan je denk.
    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 14 Dec. 2013
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 12790

Voorgaande reizen:

10 September 2017 - 02 Juni 2018

Wereldreis

04 November 2016 - 27 November 2016

Mijn tweede reis...

18 Februari 2014 - 27 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: