Dag 13 - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Tamara - WaarBenJij.nu Dag 13 - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Tamara - WaarBenJij.nu

Dag 13

Blijf op de hoogte en volg Tamara

20 November 2016 | Thailand, Ko Tao

Vandaag (18e) dan eindelijk de dag dat we gingen duiken. Op het programma stond een byouncy, een navigatie en een nacht duik. Super vet allemaal. De eerste duik waar puur oefenen om een perfecte balans te hebben onderwater. Er was een soort van park waar je door verschillende dingen kon zwemmen om zo je balans te houden. Leuk om te doen het was alleen wel even wennen. De 2e duik was de navigatie duik. Je begon met zijn allen en dan moest je zoveel Kick cycles naar het noorden doen Bv en dan weer terug. Best leuk... daarna moest je met je buddy alleen gaan en een route bepalen en daarna weer terug naar de boot. Er zwom wel een duik trainer in opleiding mee puur voor onze veiligheid... deze duik was een drama... allebei andere ideeën qua welke op dus nee dit vond ik echt verschrikkelijk...  gelukkig vrij snel weer naar boven toen en terug naar de duik school om wat te eten en dan ons klaar te maken voor de nachtduik. Spannend helemaal donker en dan duiken. Ik vond het wel even eng. Iedereen kreeg een zaklamp mee om zo om je heen te kunnen kijken. Er was niet super veel te zien helaas maar was wel een hele gave ervaring...
Na het duiken zijn Esther en bij big mamma weer lekker sweet en sour gaan eten en daarna hadden we afgesproken om een drankje te doen met Tom en hymke.. toen we aan kwamen lopen zagen we opeens nog 2 bekende bij hun staan Frank en bram die hadden we ook leren kennen in Pai... helemaal leuk!  Even gezellig geklets en cocktails gedronken en toen was het tijd om naar bed te gaan want we moesten vroeg op. We moesten om 7uur bij de duikschool zijn voor onze diep en wrak duik... dus jongens sorry slaap lekker...
De 19e de laatste twee duiken voor onze advanced.. Yes bijna klaar. De eerst duik zijn we op Max 26.5 geweest was super gaaf. Onderwater kregen we rekensommen om te je geheugen te testen aangezien dat onderwater kan veranderen door de druk. Dit ging helemaal goed alles wist ik... daarna gingen we lekker verder zwemmen en al het moois bekijken. Op een gegeven moment was iedereen zijn lucht bijna op alleen ik had nog 100 erin. Ik kreeg toen de vraag of ik nog verder wilden duiken of dat ik naar boven wilde... euhm tuurlijk verder duiken.. ik ben toen samen met een eve verder gaan duiken. Zij is in opleiding. We hebben nog ruim 9 minuten langer gedoken super leuk... de tweede duik was een wrak duik. Ik was best benieuwd.. onderwater vond ik het super alleen moest ik wel op mijn duik tijd Letten want ik was bij mijn eerst duik natuurlijk langer onderwater geweest dan de rest. Oké is goed doe ik! Uitleg gehad en en hup het water in. Eenmaal onderwater kwam het gaafste moment. De 30.1 meter aantikken helemaal geweldig dit wilde ik graag. Daarna lekker om het wrak heen gezwommen en kijken voor de gaten heen. Alleen was ik totaal niet meer bezig met mijn duik tijd en ja je raad het al. Duik tijd overtreden shit en nu.. ik moest een stop doen mijn duik master had het al door. Toen tijdens die stip gaf me duik horloge van alles aan en ik begreep er niks meer van dus help duik meester en nu. Vervolgens deed hij mijn horloge af en ik moest bij hem blijven zwemmen. Op 5 meter ging iedereen een safety stop doen en daarna naar boven ik gingen samen met onze duik meester weer verder naar beneden want ik moest dieper langer blijven zodat de kans op decompressie ziekte niet meer aanwezig was. We moesten daar 7minuten blijven... daarna boven zei hij het is goed dat jij het was want jij hebt nog genoeg lucht in je fles...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 14 Dec. 2013
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 12806

Voorgaande reizen:

10 September 2017 - 02 Juni 2018

Wereldreis

04 November 2016 - 27 November 2016

Mijn tweede reis...

18 Februari 2014 - 27 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: