Dag 11 en twaalf.. Op naar het zuiden... - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Tamara - WaarBenJij.nu Dag 11 en twaalf.. Op naar het zuiden... - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Tamara - WaarBenJij.nu

Dag 11 en twaalf.. Op naar het zuiden...

Blijf op de hoogte en volg Tamara

16 November 2016 | Thailand, Ko Tao

16 november gingen we dan eindelijk vliegen naar het zuiden... Yes zo een zin in... we hadden een overstap op bangkok.. alles ging goed prima en heb heerlijk geslapen in het vliegtuig. Toen we aan waren gekomen op Surat Thani kwamen we erachter dat er nog een boot naar ko tao ging. Beter dan hoeven we niet eerst naar koh Samui... uiteindelijk kwamen we om 19uur aan op ko tao. Toen nog zoeken naar een hotel maar gelukkig redelijk snel 1 gevonden... alleen was dit helemaal wat we wilde maar ja morgen maar weer verder zoeken. Na onze spullen te hebben gedumpt zijn we wat gaan eten.. heel leuk tentje aan het water, heerlijk pizza eten en de zee horen echt genieten. Vanaf ons plekje zagen we allemaal gekleurde lichtjes, nou hup opeten en richting de lichtjes gaan want we hadden we zin in een cocktail en een feestje. Heerlijk een cocktail gedronken in sundance bar en gekeken naar de mooie vuur show... daarna lekker gaan slapen. De dag erna de 17e werden we lekker laat wakker toen het volgende resort geboekt en daarna op zoek naar een duikschool gegaan... sairee diving zag er goed en leuk uit. Wij informeren en besloten om 6 funduiken te doen... Esther moest een opfrisser hebben dus ik heb ik de tussen tijd lekker in het zonnetje bij het zwembad gelegen. Zo lekker... zon zwembad en niks doen.. Ideale leven toch.... Toen Esther klaar was hebben we samen lekker in en bij het zwembad gelegen en een heerlijk cocktail gedronken. Toen kwamen we Vincent tegen... hij komt uit Nederland en is hier om zijn dive master te halen. Met hem over de funduiken en advanced gaat en hij adviseerde advanced... dus ja twijfel twijfel twijfel... toch maar even overleggen met de duikschool en ja hoor wij waren om. Morgen de 18e beginnen aan onze padi open water advanced. Helemaal leuk en onwijs veel zin in. Het is 2 dagen duiken,5 duiken. Een byouncy, navigatie, nacht, diep en wrak duik. Super Cool! We kregen alleen wel huiswerk mee. 5 hoofdstukken lezen en vragen maken ach het moet maar is voor een goed doel. Daarna met Vincent nog even gekletst nummer uit gewisseld. Toen terug richting ons resort. Ondertussen was het al rond 18uur en dan heb je hier een prachtige zonsondergang. Op de beruchte schommel hebben we geweldige foto's gemaakt en daarna nog even vanuit een lounge zit zak.. Esther ging even naar de kamer en ik heb heerlijk genoten van de zonsondergang en mijn cocktail... vandaag was ook de dag dat Tom en hieymke op ko tao aan kwamen. Dus ook met hun geappt en opeens liepen ze op het strand helemaal leuk. Toen even gedag gezegd en zouden  later een drankje gaan doen. Wij hebben hun leren kennen in pai bij het oh zo leuk barretje waar we zaten de 2de avond. Savonds samen met vincent hebben we wat gegeten. Sweet and sour was volgens hem heel lekker dus hup proberen. Man o man het was echt heerlijk. Daarna nog even een drankje in een kroeg gedaan en op naar bed, morgen duiken!!!