Tiende verslag - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Tamara - WaarBenJij.nu Tiende verslag - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Tamara - WaarBenJij.nu

Tiende verslag

Blijf op de hoogte en volg Tamara

12 Maart 2014 | Indonesië, Lombok

Aangekomen op Bali gingen we als eerst naar het plaatsje Lovina. Dit ligt in noord-Bali en is heerlijk aan het strand. Einde van de dag kwamen we aan bij ons hotel en we konden gelijk eten want het was alweer etenstijd. S'avonds nog even het strand op geweest en daarna lekker gaan slapen. De dag erna gingen we in de ochtend lekker zwemmen in het zwembad echt zo lekker en verfrissend en daarna gingen we scooteren. We gingen naar de waterval sing-sing waar je ook kon zwemmen dus ik had zeker weten mijn zwemkleding bij me. Om bij de waterval te komen moest je een klim en klauter weggetje afleggen, geweldig. Aangekomen bij de waterval snel kleren uit en heerlijk zwemmen!!!! Het water was koud maar het was zo onwijs leuk om te kunnen zwemmen bij een waterval dat dat niet uitmaakte... Je kon ook op de rotsen achter de waterval zitten. Je moest wel een beetje klauteren tegen de rotsen maar ach ben er maar 1x dus waarom niet dus zo gezegd zo gedaan. Helemaal leuk!!! Na deze waterige maar onwijs leuke ervaring gingen we weer verder scooteren op zoek naar de heilige heet water bronnen genaamd de Holy Hot Springs. Na een aardig stukje scooter te hebben gereden kwamen we dan eindelijk bij de heilige bronnen aan. En uiteraard wou Tamara daar weer eens in. Dus we gingen met ze alle gezellig erin. Het zat onder de alg en was spek glad. Dus onze badkleding had een andere kleur en vooral de onderbroek van Frans hahaha die was ooit wit maar nu geel.. Iellll..!!! :D Wat hebben we weer gelachen. En uiteraard ook hier weer super leuke foto's gemaakt al zeg ik het zelf. Na de heilige bronnen gingen we naar een tempeltje toe in Banjar.
Een hele mooie boeddhistische tempel. Als je binnen kwam moest je een sarong om je benen doen. Dus iedereen had gezellig een mooie traditionele rok aan. :D Het was er zo rustig en mooi zelfs ik werd er helemaal rustig van. Ook hebben Angela en ik een wierrook stokje aangestoken bij een onwijs mooie buddha en een kleine donatie gedaan. Op het tempel complex was ook de mogelijkheid om te mediteren. Ze hadden daar een speciaal soort van veld voor gemaakt met vooraan een groot podium met een buddha. En voor de foto ging ik ook even mediteren alleen kon ik dit natuurlijk niet serieus dus zat met een lach daar :) Na deze mooie tempel was het toch echt tijd om terug te gaan naar het hotel want het was alweer bijna etenstijd. We gingen met bijna de hele groep eten bij en beach tent. Het woord zegt het al een strand tent. Tijdens het eten werd er een kampvuur gemaakt. Het had een beetje een expedition Robbinson idee er stonden twee grote bamboe fakkels te branden. Wie o wie werd er uit gestemd??!?!?! Hahahaha niemand want iedereen is veel te gezellig :D Na het lekkere eten gingen Ramcow , Nick, Angela en ik lekker even liggen op een soort van bamboe huisje met een groot matras en kussens. Zo lekker met het strand voor je en het geluid van de golven horen.. Ik viel bijna in slaap ervan zo lekker ... Helaas moesten we toch echt in het hotel slapen :( De dag erna hadden Angela en ik nog een missie. Want ja je kan niet weg uit het plaatsje Lovina zonder sleutelhanger.. Dus ja dan maar even het dorp in.. Drijfnat van de zweet kwamen we terug zonder sleutelhanger. (Licht geïrriteerd) Dan maar twee hangertjes kopen voor een ketting en van deze hangers een sleutelhanger maken. Lekker creabea zijn :) om 13:00 dat het ondertussen al bijna was gingen we weer met de bus op weg naar het volgende plaatsje. En dit was het houtsnijwerk plaatsje genaamd Ubud. Met prachtige houten werkjes en heel veel restaurantjes en ook heeeeeeel veel winkeltjes :D Shop till you drop!!! Ons hotel lag tegen het Monkey forest aan. Jullie kunnen het al raden ons hotel had gewoon apen. Na heerlijk te hebben gegeten was het weer bedtijd. De dag erna was the big day! Angela en ik gingen op olifanten rijden. Zo vet maar ja dan moet je wel je kamer uit durven. Onze kamer was namelijk omringd door apen!!! In de ochtend toen Angela even lekker op het balkon stond en ik in de kamer was kregen we al hoogstaand bezoek. Er was namelijk een aap die dacht ik ga even binnen kijken wat voor kamer zij hebben gekregen dat vindt Tamara vast leuk als ik dat doe. Nou daar zat ie dan hoor in de kamer voor de spiegel bananen op te eten en dan zeg je tegen je kamergenoot er zit een aap in onze kamer. Nee echt niet. Ja echt wel. Nee echt niet je maakt een grap. Ondertussen stond ik al tegen de muur aan geplakt en als ik kon klimmen zat ik al aan het plafond maar mij toch niet geloven. Naja nu keek ik volgens mij wel heel angstig dus besloot Angela om de deur maar even verder open te doen en ja hoor ze had kennis gemaakt met meneer Aap. Gelukkig hadden we maar twee bananen dus ging hij weer verder. Snel de deur dicht en lichtelijke gillen hahahaha. Iedereen op het park was weer wakker. Vervolgens wouden we onze kamer uit nou mooi niet hé onze vriend Aap zat gewoon bij de voordeur en was echt niet van plan weg te gaan. Vervolgens kwamen er steeds meer apen Help hahaha receptie bellen en zeggen we durven onze kamer niet uit door de apen kunnen jullie helpen hahaha... Echt twee meisje uit de grote stad in de apen jungle :D Gelukkig kwamen ze en maakte de weg vrij met catapults. Nu konden we dan eindelijk ontbijten en wachten tot we op werden gehaald voor onze olifanten rit. Dit was vrij snel na het ontbijt. Een half uurtje rijden en toen waren we er. Wat geweldig mooi zeg die olifanten zo groot en zo indrukwekkend om te zien. Als eerste mochten we een baby olifantje van vijf jaar oud voeren. Hij at het uit je hand. Na rond te hebben gelopen op het park en olifanten te hebben gezien was het tijd voor onze rit op de olifant. Onze olifant heette Melanie en is 26 jaar oud en weegt 2,5 ton. Haar trainer heet Nick. Het was een mooie ervaring zo zitten op een olifant. Wel kregen we beide dubbele gevoelens want ja zo een houten zitje op je rug leek ons niet echt prettig. De trainer gaf ook toe dat Melanie liever in het wild zou leven dan hier maar dit is veiliger. De olifanten die in het park leven zijn afkomstig uit Sumatra. Ze verzorgen de olifanten en maken ze gentle. Op het einde van de rit gingen we met Melanie het water in en werden er foto's gemaakt. Deze foto's kon je laten afdrukken en kopen. Ook kon je op de foto met de tien maanden oude olifant. Zo lief en schattig. Uiteraard stond ik te springen want dat wou ik ook graag. Ook hier werden foto's gemaakt en deze kon je kopen. Natuurlijk hebben we dat gedaan en waren we na deze ochtend een stuk lichter (qua geld) en dus bijna blut. Maar wat was dit een geweldige ervaring eentje die ik zeker niet had willen missen. En ook eentje om nooit meer te vergeten. Ook kwam er weer een tijd van weg gaan. Terug gekomen bij het hotel besloten Angela en ik om even te gaan shoppen. Meiden samen is een stuk beter dan met een groep dan moet je telkens op schieten. :p Ik had een super mooie etalage gezien met onwijs leuke kleren en daar wou ik heen. Dus ik ging even snel op zoek. Na ruim 15min te hebben gelopen snel en drijfnat van de zweet had ik het winkeltje gevonden. Ik natuurlijk passen en proberen af te dingen maar dat ging hem niet worden. Dan maar gewoon de jackpot betalen. Ja ik heb een jurkje van 507.000 IDR... Maar hij is echt geweldig leuk. Ben helemaal in love with my new dress.... Daarna nog meer leuke dingen gekocht... Tegen 16:30 kwamen de rest van de groep terug met de scooters. Ik had helaas nog geen houtsnijwerkje voor me pa gevonden dus dat moest nog gebeuren. Dus Ramcow en ik gingen samen scooteren op zoek naar een houtsnij winkeltje. En Ja gevonden echt zulke mooie dingen dus heb een heel mooi houtsnijwerk beeldje voor je gekocht pap en voor mezelf ook. Dezelfde die ik voor jou heb maar dan een maatje kleiner. Je wou een groot beeldje hebben met veel kleur toch pa :p grapje donker hout en smal. Nou gelukt !!! Ik vind het erg mooi. Ramcow had ook super mooie beeldjes gekocht een super schattig schildpadje en een beeld met drie apen met de betekenis horen,zien en zwijgen. Het is dat ie zo groot was anders......... Na heerlijk een middagje te hebben geshopt met als afkoeling onze voetjes in het zwembad was het weer tijd om te eten en daarna lekker op tijd te gaan slapen want ik was zo erg moe... Gelukkig heb ik heerlijk geslapen. Wel weer vroeg op want we gingen om 7:30 richting Lombok. Na een klein stukje bus en een boot tocht van 4,5uur waren we dan eindelijk op Lombok. Tijdens het varen even heerlijk in het zonnetje gelegen. So hot!!!! Aangekomen in ons hotel even lekker lunchen en op naar het centrum om te informeren voor duiken... Dikke knuffel vanuit een heerlijk mooi eiland... Xxxxx

  • 12 Maart 2014 - 19:09

    Oom Gert:

    Geweldig meid, al die ervaringen en indrukken. Helemaal dat verhaal van die aap in de kamer. Wat gebeurde er? Hadden jullie een raam opengelaten of een deur op een kiertje? Wat voor een aap was het eigenlijk? Ben wel benieuwd.

    He Tamara, als je gaat duiken, let je goed op, dat de spullen in orde zijn en dat je ook ruikt aan de lucht, die in de fles zit. Ik bedoel, dat deze lucht fris moet zijn en niet stinkt .Checken die je gewoon door heel eventjes het mondstuk in te drukken en dan aan de regulator te ruiken. Als dat zo is, dan hebben ze al tijden geen nieuwe luchtfilters gebruikt. Veel plezier en ik kijk met belangstelling uit naar je volgende verslag.

  • 13 Maart 2014 - 00:08

    Ruud:

    Haha een aap op de kamer, echt wat voor jou!
    Leuke en vooral mooie momenten heb je al meegemaakt, met de olifanten als hoogtepunt! Wat lijkt dat me indrukwekkend zeg, al kan ik me dat dubbele gevoel goed voorstellen. Arme beesten!
    Veel plezier en ik zie je volgende verslag snel weer online!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 14 Dec. 2013
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 12788

Voorgaande reizen:

10 September 2017 - 02 Juni 2018

Wereldreis

04 November 2016 - 27 November 2016

Mijn tweede reis...

18 Februari 2014 - 27 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: