Zevende verslag - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Tamara - WaarBenJij.nu Zevende verslag - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Tamara - WaarBenJij.nu

Zevende verslag

Blijf op de hoogte en volg Tamara

03 Maart 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Pangandaran een plaatsje aan het strand. Heerlijk! Ons hotel was op nog geen 100m van het strand ideaal dus voor iemand zoals ik die gek is op zon, zee en strand... Na een aardige trein en bus reis waren er aangekomen. Heerlijk geluncht naja heerlijk het moest een sandwich met tonijn zijn maar waar de tonijn zat dat was een grote vraag .?.?.?. Gelukkig mocht ik van Peter de reisbegeleider wat van zijn eten mee eten... Erg lekker nasi met Seafood maar hij had er even wat sambal opgedaan , ik stond helemaal in de fik... Maar ja ik had wat te eten :-) Na dit lekkere fik momentje gingen we dan eindelijk naar het strand. Aangekomen op het strand vroeg ik mij sterk af waar ik moest liggen want het strand zag er niet heel schoon uit en ik ga echt niet op me handdoekje op dat zand liggen. We besloten om de spullen op een tafeltje en bankje te leggen en iedereen ging zwemmen maar ik was de tassen oppas en nog steeds dacht ja waar ga ik liggen. Toen bedacht ik me dat ik ook gewoon op een bankje in de zon kon liggen. Dus alle tassen aan elkaar vast gemaakt en liggen. Wat lag ik lekker zeg in de bloedhete zon. Gelukkig kwamen er een aantal terug en kon ik ook de zee in. Maar ja dan heet je Tamara en loop je de zee in en voel je van alles aan je voeten hahaha help... Eruit!!!! Oké ik ga van iemand slippers lenen anders ga ik er niet in. Gelukkig mocht ik slippers lenen en als een held op slippers ging ik de zee in :D Heerlijk warm water :D Na even lekker te hebben gezwommen ging ik maar weer even zonnen want ja ik moet wel bruin terug komen ;-) Na dat ik weg dreef van het bankje zo warm gingen we weer zwemmen en zei ik toen we in de zee waren oh ik wil een stukje zwemmen. Waar vervolgens op gezegd werd nou dan gaan we zwemmen naar dat andere strand (waar je met bootjes heen kan) heel stoer ik zei oké is goed... En ja dat moet je natuurlijk ook waar maken dus ik ging met twee mannen zwemmen naar White Sand Beach... Aardig stukje zwemmen en onderweg telkens kleine prikjes krijgen geen idee waarvan maar was gelukkig niet de enige die dat voelde. Eenmaal bij het andere strandje even lekker een stukje gelopen en gekeken naar een klein beetje koraal wat daar aan het strand lag. En ik kreeg een mooie schelp :-) Maar ja zwemmend heen gekomen is ook weer zwemmend terug. Dus hup we gingen weer... Heerlijk even zo een stuk zwemmen. Ondertussen was het weer tijd om naar het hotel te gaan even lekker een duik in het zwembad te nemen en vervolgens even een heerlijke douche genomen. Daarna gezellig met een deel van de groep eten en vervolgens even onze dans moves laten zien in een tent naast het restaurant met lekkere muziek hahaha en een cocktailtje drinken want het is tenslotte vakantie. Onze Frans en Nick gingen letterlijk dansen echt te grappig... We hebben weer erg gelachen... Na deze dans avond werd het toch weer tijd om te gaan slapen want de dag erna gingen we op excursie naar de 'Green Canyon' om 10:00. Na lekker te hebben geslapen werd ik wakker en gingen we op pad. We gingen met de scooters ik zat achterop. Dood eng :p Onderweg erheen zijn we drie keer gestopt de eerste keer was bij een gezin die bruine suiker maakte. Ze lieten het zien en we mochten het proeven het leek heel erg op borstplaat dus ik heb gelijk wat ervan gekocht. Toen we weg wouden gaan zagen we opeens een soort van grote vleermuis hangen. Het bleek een vliegende hond te zijn. Echt super vet om te zien. Je mocht hem ook vasthouden dus dat wou ik alleen toen ik hem vast had vloog hij gelijk weg hahaha... De stop erna was bij een man die poppen maakt en ook voorstellingen ermee geeft. Echt zulke mooie houten poppen en zo een kundigheid. Vervolgens gaf hij een kleine poppen voorstelling erg leuk om te zien. De derde stop was echt super gaaf bij een schildpadden opvang. We mochten in het water en een schildpad vasthouden. Echt super leuk!!! Ik was helemaal verliefd zo leuk. Ook heb ik de schildpad een kusje gegeven. Helemaal leuk!! Na deze geweldige ervaring gingen we dan echt richting de Green Canyon. Daar aangekomen gingen we verder met een bootje, een tochtje van 30min. Tijdens het varen kwamen we bij een punt waar je uit het bootje kon en kon gaan zwemmen via een touw. Ik wilde natuurlijk en de rest ook. Ik heb toen na veel twijfelen me telefoon meegenomen in het water want ik had tenslotte een speciaal hoesje ervoor gekocht. Ik heb erg leuk foto's gemaakt in het water. Na een klein stukje zwemmen kwamen we bij het punt dat je van een rots kon afspringen, ik denk een metertje of 7. Ik zei voordat we erheen gingen ik wil daar van af springen. Eenmaal boven op de rots vond ik het dood eng stond te trillen op me voeten maar wou het toch wel echt heel graag doen. Na een uur te hebben gestaan er boven en meerdere peptalken te hebben gehad lukte het Ramcow en Peter en ging ik dan eindelijk springen van de rots... Dood eng maar was super blij dat ik het had gedaan!!!! Na mijn sprong gingen we terug richting het bootje om terug te varen naar de scooters. Tijdens het varen brak het touwtje van de motor en deed hij het niet meer. Na een klein stukje peddelen werden we achter een ander bootje meegesleept. En toen waren we bij onze scooters en nu mocht ik rijden :D Was toch even moeilijk en spannend maar gelukkig zijn we heel aangekomen :p Om 18:30 hadden we afgesproken met de groep om samen op een soort van kermis fiets te gaan fietsen waar 5 man op kan met muziek erop en allemaal gekleurde lichtjes. Helemaal leuk! Op de fiets gingen we naar het restaurant waar we heerlijk hebben gegeten met een onwijs lekker ijsje genaamd 'Pangandagan kiss' met chocolade fudge ijs. Zoooo lekker!!!! Na dit lekkere zoete hapje was het weer bedtijd want de dag erna moesten we om 7:00 weer vertrekken met de bus naar Yogyakarta.... Dikke knuffel... Tot snel!

  • 03 Maart 2014 - 19:51

    Caroline:

    Het wordt steeds leuker..... SUPER!!!!

  • 04 Maart 2014 - 11:52

    Eline:

    Ik vind je zo stoer he! Ik zeg hier thuis steeds: zo goed van d'r dat ze dit durft in d'r eentje!
    En dan lees ik je verhalen en dan zie dat je nog geniet ook!
    Echt fijn om te lezen.
    Ik zag je al helemaal liggen op je bankje. Heerlijk!

    Liefs, Eline

  • 04 Maart 2014 - 23:11

    Ingrid:

    Hey Tamara,
    wát een super mooie reis, door jouw verslagen en foto's krijg je echt een goed idee( en er zelf zin in) van alles wat je mee maakt! Fijn ook dat je leuke mensen in je groep hebt waar je mee kunt lachen en dingen mee deelt ( eten ;)) en bijzonder hoe je door de familie van je collega ( voor wie je eigenlijk een vreemde bent) onthaalt bent, wát een lieve, warme mensen, mooie ontmoetingen hé. Nog héél veél meer mooie geniet momenten gewenst, liefs Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 14 Dec. 2013
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 12820

Voorgaande reizen:

10 September 2017 - 02 Juni 2018

Wereldreis

04 November 2016 - 27 November 2016

Mijn tweede reis...

18 Februari 2014 - 27 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: