Zesde verslag - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van Tamara - WaarBenJij.nu Zesde verslag - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van Tamara - WaarBenJij.nu

Zesde verslag

Blijf op de hoogte en volg Tamara

01 Maart 2014 | Indonesië, Pangandaran

7:00 uur en de bus vertrok. Weg van Jakarta waar je veel armoede ziet en ondanks dat lachen de mensen en lijken ze gelukkig. Het verschil tussen arm en rijk is groot hier. Op weg richting Bandung. We hadden tijdens de bus reis twee stops. De eerste stop was bij een van de grootste botanische tuinen. Opgericht door Reffels en stuk grond van maar liefst 87 hectare met ontzettend veel planten,bomen en bloemen. Zo ook de orchideeën tuin en huis. Wij zijn alleen het huis in geweest want stel je voor je gaat door een deur waar je in de tuin terecht komt hahaha kwamen we later achter toen we in de bus zaten. Ik vond het al zo weinig verschillende orchideeën hebben. Nu weet ik waarom. Na deze stop kwamen we aan bij de volgende stop het lunch restaurant prachtige gelegen boven aan een pas. Tijdens de bus reis heel mooi uitzicht volgens de reisbegeleider want ik sliep natuurlijk weer lekker :-) naja ik niet alleen de hele bus hahaha. Het lunch restaurant was onwijs mooi en een heerlijke kaart. Zo heb ik eindelijk weer eens een echt latte machiatto gedronken en heb ik heerlijke 'classic beef burger' genomen. Naja ik kon weer eens niet kiezen en mijn tegen over buurman Remco nam dat dus ik als zeer meegaand type zei doe mij dat ook maar hihihi. Nou het was de beste keuze die ik kon maken op dat moment hihihi heb heerlijk genoten ervan. Na deze overheerlijke zelf gekozen lunche :p gingen we weer verder. Aangekomen bij het hotel begon het keihard te regenen nou dan vallen de buien bij ons NL nog wel mee. Vanavond had ik afgesproken met de nicht van mijn lieve collega Evy. Ik vond het best spannend want ja ik kende ze helemaal niet en ik moest nu Engels praten en ging helemaal alleen weg van de groep. We hadden om 17:00 afgesproken in mijn hotel. Samen met haar zoon kwam ze. Haar naam is Yayie en haar zoon heet Varian. Onze ontmoeting ging van start in het hotel en vervolgens gingen we naar de shopping mall genaamd 'Paris van Java' een mall met heel veel winkeltjes en een supermarkt waar je echt alles kunt kopen van eten en drinken tot tv's en meubels. We gingen naar een echte batik winkel dat is de naam van de traditionele kleding op Java. Erg mooi. Ik heb daar een mooie soort van sarong/sjaal gekocht met vrolijke kleurtjes uiteraard ook roze erin :D. Tijdens het lopen kwamen we een wat oudere dame tegen zij is goed bevriend met Yayie en Varian ik meen dat ze familie zijn van elkaar maar dit weet ik niet zeker. Deze dame was erg aardig en sprak erg goed Engels. En af en toe een woordje Nederlands. Ze ging met ons mee we gingen met zijn vieren een hapjes eten. Ik heb heerlijke Nasi Goreng gegeten met Seafood er door heen en ik heb mee gegeten van de hapjes die ze hadden besteld. Een soort van rijstepap met groenten er door heen en een soort gebakken of gefrituurde vis erg lekker. Ik heb erg genoten ervan. Van de wat oudere mevrouw heb ik lekkere hapjes voor onderweg gehad en heb ik een mooie sleutelhanger van Bandung gekregen. Zo lief. Van Yayie&Varian heb ik een zakje met traditionele zoete hapjes van Java gehad en heb ik een super leuk Indonesische tasje gehad maar daarin allemaal kleine tasje. De zoete hapjes zijn erg lekker. Deze drie mensen waren zo onwijs aardig en gastvrij ik heb echt een super leuke en onvergetelijke tijd met ze gehad en ben erg blij dat ik ze heb ontmoet en heb leren kennen. Evy bedankt voor deze kans. Het is jammer dat ik niet langer bleef want had graag een tijdje met deze mensen op willen trekken. Echt ze waren zo lief en warm en hebben me echt verwend. Onwijs lief...!!! Na dit onwijs leuke moment waarbij ik ook veel Engels heb gesproken :D YES ik kan het toch wel redelijk goed :D ben ik terug gegaan naar de groep ook omdat het voor Yayie,Varian en de dame laat was... Met een deel van groep heb ik heerlijk genoten van een Starbucks koffie ja jullie lezen het goed die hebben ze hier gewoon. Zo onwijs lekker en vertrouwd weer :D een caramel macchiatto Jammie!!! En mijn naam werd gelijk goed geschreven in tegen stellen tot die van mijn medereiziger die Remco heet schreven ze remcow hahaha... Ondertussen was het weer tijd om naar het hotel te gaan want de dag erna moesten we om 6:00 vertrekken ja weer lekker op tijd want we moesten de trein van 7:00 hebben. We gingen met de trein vanaf Bandung naar Banjar en vanaf daar met de bus naar Pangandaran een plaatsje bij het strand. Genaamd Penanjung bay. De trein rit was mooi alleen heb ik van de vier uur er weer twee geslapen even bij tanken wat het wekkertje ging wel erg vroeg ook omdat ik elke avond als we gaan slapen hyperactief ben. Het lijkt wel of ik S'avonds laat een marathon kan rennen zoveel energie... Onderweg naar het plaatsje Pangandaran schijnt de zon al heerlijk en hebben we eindelijk een blauwe lucht... Ik word er helemaal vrolijk van :D Aangekomen bij ons super leuke hotel huisjes park snel spullen in de kamer snel een tuna sandwich eten en dan op richting het strand... I love the beach and special the sun... Nou ik ga lekker naar het strand toe tot snel weer...!!!! Lekker poepie bruin worden :D .... XOXO

  • 01 Maart 2014 - 10:50

    Patricia:

    Lieve Tamara,

    Wat een verhaal weer, wat een belevenissen! Ook mooi voor later om terug te kunnen lezen... Geniet van je mooie bruine kleur, thuis meteen onder de zonnebank anders is het er zo vanaf!!
    Ik kijk uit naar je volgende verslag... Veel reisplezier!!!

    Liefs, Patricia

  • 01 Maart 2014 - 11:30

    Caroline:

    Super super super, je hebt u echt de smaak te pakken!
    Dat is het allerleukste van reizen, 'gewoon' met lokale bevolking kletsen. Een extra dimensie buiten alle indrukken.
    En ja al die indrukken (en die Starbucks :-) ) maken je wat hyper, zo what?
    Beter dat dan zorgen.
    Ik geniet ervan te lezen dat jij geniet (los van dat ik stinkend jaloers ben natuurlijk..hhhh), dus ga vooral zo door!
    Dikke knuffel!!




  • 01 Maart 2014 - 13:50

    Afra:

    Wat leuk om je belevenissen te lezen.
    Zo langzamerhand lijk je wat te ontspannen en kan je nog meer genieten van je reis.
    Ook heel bijzonder, lijkt me, om familie van Evy te ontmoeten en te zien waar haar roots liggen.
    Een hele fijne reis verder, en ik kijk al weer uit naar je volgende verslag.

    Groet, Afra


  • 01 Maart 2014 - 13:51

    Karel Hoevenberg:

    Tamara wat kan jij onwijs leuke reisverhalen schrijven. Ik geniet met je mee. Wat een andere wereld en wat een gastvrijheid. Leuk voor je geniet er van en ik blijf je volgen

  • 04 Maart 2014 - 11:45

    Eline:

    Sorry, maar ten eerste: NAAR DE STARBUCKS ZONDER MIJ?!

    Wat stoer van je, om zomaar met die onbekende mensen af te spreken! Echt leuk!
    En natuurlijk kun jij best Engels! :D
    Niet TE bruin worden hoor.. Dan voel ik me helemaal zo bleek! Hihi

    Liefs Eline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 14 Dec. 2013
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 12822

Voorgaande reizen:

10 September 2017 - 02 Juni 2018

Wereldreis

04 November 2016 - 27 November 2016

Mijn tweede reis...

18 Februari 2014 - 27 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: