Dag 22+23+24+25 - Reisverslag uit Koh Lipe, Thailand van Tamara - WaarBenJij.nu Dag 22+23+24+25 - Reisverslag uit Koh Lipe, Thailand van Tamara - WaarBenJij.nu

Dag 22+23+24+25

Blijf op de hoogte en volg Tamara

30 November 2016 | Thailand, Koh Lipe

Heerlijk een uurtje geslapen naja uurtje zeg maar gewoon dik 2 uur... daarna klaar maken om op pad te gaan.. om 00.00uur is Esther jarig dus wordt een  leuke gezellig avond... we gingen heerlijk vis White snapper eten van de bbq echt super lekker. Vers gevangen die dag en vers klaar gemaakt en ik was natuurlijk nieuwsgierig dus ging even kijken hoe die man dat allemaal deed maar het fileren om te zien ging nog maar alles eruit halen darmen enzo bah... Wat vies... toen Esther even tien minuten alleen gelaten om haar cadeautje te kopen. Zo leuk! Na het te hebben gevonden hebben we heerlijk gegeten samen.. nu was het cocktail tijd maar waar ach lopen richting strand naar de reggea bar... heerlijk op een matje liggend op de strand en dan binnen 2 minuten de vraag krijgen. Hoe krijg je blauw haar??? Euhmmmmmm nou gewoon verven... zo de toon was gezet hahahaha... nu maar even een lekkere cocktail bestellen blue hawain voor Esther en voor mij een sexy lady... jammie waren ze... daarna ook gelijk lekker gekletst met onze achter buren. 2 Nederlanders, 1 Australiër en 2 Spanjaarden..  uiteindelijk bleven alleen de 2 Nederlanders nog over en daar zaten we gezellig mee te kletsen.. gerwin en douwe... nee niet douwe bob :-p
Ze vertelde over hun zeilwedstrijden en waren daarom in thailand... leuk om die verhalen te horen alleen wel weinig thuis maar super veel zien van de wereld... uiteindelijk werd het een beetje saai bij de reggea bar dus wilden we wat anders want het was bijna 12uur... we gingen richting de maya bar met ze 5en... ik had al bij de bar aangegeven dat Esther jarig was en of ze iets van vuurwerk hadden... uiteindelijk was het 12 uur en hadden ze een glas met water en Grenadine gevuld met 5 kaarsen erin... aansteken en hup zingen met zijn alle, helemaal leuk... daarna mijn geweldige cadeau gegeven een typische thaise kikker die geluid kan maken... jullie zullen denken wat is daar leuk aan maar het maakt een geluidje als je met een stokje over zijn rug heen gaat... Esther werd gek van dat geluid telkens dus dacht ik die moet ik kopen... helemaal leuk vond ze het... daarna gingen we lekker liggen/zitten in de zitzakken zo chillie billie... en gezellig verder kletsen met ze alle ondertussen waren de andere 3 jongens er ook bij komen zitten en hebben we het weer super gezellig gehad... met hele leuke foto's.... uiteindelijk kwam ook deze avond weer tot zijn einde en gingen we lekker slapen... de dag erna (28e) ben ik lekker even paar uurtjes alleen naar het strand geweest... heerlijk naar een soort van romantische bijna geen mensen te bekennen strandje bij serendipity resort geweest. Zo mooi echt een heerlijk fijn plekje...  paar uur later kwam Esther ook gezellig en hebben we heerlijk in zon gelegen gezwommen en gegeten met uitzicht op de zee. Top dus... we waren allebei best moe dus zijn op tijd gaan slapen, het begon trouwens ook opeens te stormen en regenen dus we waren net op tijd in onze kamer... lekker vroeg slapen... de dag erna (29e) waren we redelijk op tijd wakker en hebben we een heerlijk ontbijt gehad met een caramel machiatto werelds... daarna gingen we klimmen en klauteren op koh adang, een eiland tegenover koh lipe... we wilden het view point zien... Man o man wat was dat zwaar zeg niet normaal dacht doen we wel even maar neem hoor dit 50min in de bloed hitte klimmen... van rots modder naar rots en modder en takken en takken... maar uiteindelijk dat het uitzicht fenomenaal... je zag koh lipe helemaal liggen echt heel mooi.. tijd voor foto's en even uitrusten want we waren helemaal doorweekt... en ja als je boven bent moet je ook weer naar beneden ook best een klus helemaal als je een stukje verkeerd gaat hahaha ... uiteindelijk beneden gekomen en toen werden we om 16uur opgehaald door de longtail boot... gesloopt waren we maar wel top uitzicht.. daarna lekker douche en omkleden en richting walking street... daar kwamen we gerwin en nog 1 van die jongens tegen (naam vergeten)... even gezellig geklets en afgesproken om met ze alle te gaan eten... 1930 bij de maya bar en vanuit daar kijken waar we gingen eten.
Oké helemaal leuk... we hadden nog 1.5uur de tijd dus toen zijn we even naar de tattoo shop gelopen. Zo een mooie tattoo gezien.. help twijfel twijfel gelukkig heeft Esther stiekem foto's gemaakt dus wie weet in Bangkok...  daarna hebben we lekker een voet massage  van een uur gedaan.. dit hadden we ook de 1ste avond al gedaan en die man deed het zo goed dus nu weer.. en ja hoor het was weer super me benen voelde als nieuw... daarna nog even lekker gekraakt worden me rug kraakte dat was niet normaal.. heel raar maar wel lekker daarna... ondertussen was het 1930 dus we moesten maar eens richting de maya bar gaan.. iedereen kwam een beetje tegelijk aanlopen en toen zijn we bij een restaurant gaan zitten met een mannetje of 12.. ik heb trek is vis en Esther douwe en Guan ook dus even samen kijken welk visje we willen... de White snapper en de red snapper en fried Rice pineapple.. heerlijk genoten van deze maaltijd...  Na het eten met zijn alle weer naar de reggea bar gegaan en daar wat gedronken.... eerst daarvoor bij een ander barretje een breezer gedronken hahaha ja 29 en een breezer... hij smaakte me niet zo dus voor mij geen alcohol meermalen.  Op het strand lekker een frisjes genomen... de groep viel uiteindelijk een beetje uitelkaar... rond 1uur snachts was ik wel klaar met de reggea bar en wilde ergens anders heen, de rest ook wel naja rest 6 man... Esther was er klaar mee en ging terug naar hotel.. ik wilde nog wel even blijven... uiteindelijk heeft dat 'even' 4 uur geduurd...  gezellig sterren kijken en strand wandeling maken en schommelen ik zeg volop genieten dus... om half 5 was het dan toch echt wel tijd om slaap lekker te zeggen... jammer maar helaas... heb een super leuke avond/nacht gehad maar nu moest ik echt gaan slapen want de wekker ging al om 7.45....

Woensdag 30nov... wekkertje om 7.45... tijd om wakker te worden op te staan en tas in te pakken... Vandaag gingen we om 9.30uur met de boot naar pakbara om daar vervolgens met de minivan naar hatyay te gaan en te vliegen naar Bangkok... ja jullie lezen het goed bangkok... morgen vlieg ik weer naar Nederland vanaf bangkok... eerst vanavond nog even souvenirs scoren voor iedereen en misschien mijn droom tattoo laten zetten en nog een rooftop bar cocktail drinken en dan slapen want morgen moet ik 10uur op vliegveld zijn om terug naar huis te vliegen...   nou nu nog maar even niet aan denken...  en nog even genieten van dit land en de drukte is bangkok zo...  tot morgen lieve vrienden en familie... dikke kus vanuit het geweldige thailand...kussies

• 30 November 2016 - 06:51

Viv:

Hey tam! Heb je verhalen trouw gevolgd! Wat een tijd heb je gehad! Hoop ondernomen en gezien! Onwerkelijk dat het alweer voor bij is bah!