dag 7-8-9 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Tamara - WaarBenJij.nu dag 7-8-9 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Tamara - WaarBenJij.nu

dag 7-8-9

Blijf op de hoogte en volg Tamara

14 November 2016 | Thailand, Chiang Mai


Heerlijk geslapen na die lekker cocktails van gisteren... trouwens had gisteren ook nog een heerlijk oreo cheesecake gegeten.. smullen.Vandaag is het de 12e... de dag dat mijn moeder jarig zou zijn. Raar om weer niet in Nederland te zijn en weer niet even langs te kunnen gaan bij de begrafenplaats.. maar ja het maakt niet uit waar je bent denk er toch wel aan..
Ik werd vroeg wakker en zag gelijk een email een noshow van hug hostel. Huh hoe kan dat nou.. moet toch vandaag pas inchecken... ik kijken oeps moest er gisteren al zijn. Ik snel gemaild en gebeld, nou als ik voor 17uur er was kon het nog... gelukkig...
Nu vandaag gaan we weer terug naar chiang mai. Rond een uurtje of 9 gingen we op pad... het begon met wat regenen en we dachten alle drie nee niet weer.. Gelukkig viel het mee en uiteindelijk hebben we super lekker weer gehad. Heerlijk in het zonnetje gescooterd en in 4 uurtje waren we er... toen even naar meneer la geweest want daar stonden onze backpacks nog en daarna richting hug hostel om in te checken. Heel gedoe en moeilijk moeilijk maar uiteindelijk mocht ik 1 nacht slapen in dezelfde kamer als Esther en dag erna moest ik verhuizen naar een andere. Prima. In de kamer aangekomen waren er nog 2 meiden (dat wisten we via fb al) Daphne en vanesse. Snel kennisgemaakt en toen even met ze 4 naar de 7eleven geweest. Chips en drinken gehaald. Daarna ben ik met Esther samen naar de saterday market geweest... Wat een drukte en wat warm, we liepen langs een sushi tent en ik dacht oh lekker proberen. Zo gezegd zo gedaan maar was niet zo lekker was lauw en een flauwe smaakt. Ik zei al gelijk als ik ziek wordt is het daarvan en ja hoor snachts werd ik wakker. Lag te rillen in me bed en had buikpijn en misselijk niet normaal... dus hupsakee alles eruit... Wat voelde ik me beroerd zeg zo koud dus snel maar extra deken gepakt... daarna lading asprine ingenomen en gelukkig redelijk kunnen slapen. Dag erna (13e) voelde ik me nog totaal niet oké maar ja vandaag ging we met 8 meiden naar een olifantenpark... en dat wil ik echt niet afzeggen.. dus asprine erin en hup aankleden en gaan. Honger had ik totaal niet bij het idee werd ik al misselijk. Toch een klein beetje gegeten maar blehhh. Gelukkig had een meisje yas zware asprine van het ziekenhuis bij haar tegen misselijkheid.. nou kom maar op. Die genomen en daarna voelde ik me redelijk oké. In de tuktuk naar de olifanten toe even lekker een uurtje geslapen. Daar aangekomen kregen we een heel verhaal over het park en de olifanten. Daarna mochten we er naar toe. Ze zaten in een soort van hok en we mochten ze aaien en eten geven enzo. Erg leuk maar wel een beetje dubbel. Dubbel want ze zaten toch in een hok en liepen niet vrij rond. Na eten geven mochten we ze wassen met een tuinslang... toen was het tijd om te gaan lunchen. ik had weinig trek dus heb alleen watermeloen gegeten en een flesje water gedronken. Het was tijd om ons om te kleden is van die mooie basketbal hemdjes... ik had een fluor roze aan.. toen gingen we zwemmen met de olifant en hem wassen... heel apart maar wel heel leuk... daarna de olifant nog even een lekker modder masker gegeven en toen hem weer schoon maken met water... was een leuke ervaring alleen ja een ervaring met een dubbel gevoel. Rond een uurtje of 16 gingen we terug naar hrt hostel. Daar lekker even een paar uurtjes geslapen weer en gedoucht.. heerlijk die olifanten lucht van je af. Rond 1930 hadden we met zijn alle afgesproken om naar de sunday market te gaan. Helemaal leuk... heel veel spulletjes... halverwege de markt kon je eten halen. ik heb lekker Rice with egg gegeten. Heel simpel maar wel even goed met me buik. Toen daar afgesproken met Charan.. helemaal leuk want we zagen elkaar weer naar een paar dagen. Hij was samen met roel... dus roel en charan gingen gezellig met ons mee... Op het einde even lekker met ze alle een drankje gescoord en toen ben ik met Esther terug gegaan. Ik was zo moe en voelde me zo niet lekker dus was erg toe aan me bed.. ik heb die nacht echt heerlijk geslapen.. lang en vast heb helemaal niks meer gehoord... Vandaag is het de 14e... de dag van loh kratong en yi peng... HET festival hier in thaland in november. ik keek hier erg naar uit. Je kan het ook wel het wensballonnen festival noemen en bloemstukjes op het water... we begonnen deze dag met een thaise massage van een uur. Oeh spannend want ja hoor verhalen dat je helemaal uit elkaar wordt getrokken en in rare houdingen ligt... aangekomen bij de massage salon moesten we een heel mooi pakje aan hahaha... daarna begon het.. hele aparte houdingen maar uiteindelijk wel helemaal relax en alles los gemaakt... daarna gingen we weer naar meneer La bij doi doo dao hostel... daar gingen we kratongs maken met 37 mensen.. vet druk... alle meiden van gisteren gingen ook mee en roel en charan ook en nog meer Nederlanders... Kratongs zijn een soort van bloemetjes van bananenblad en en bloemen die we later op de avond in de rivier zouden laten... dit had ik vrij snel af aangezien ik erg misselijk werd weer... uiteindelijk weer zo een pilletje genomen en even op bed gelegen. Om 16uur gingen we met de tuktuks richting de tempel waar alle monniken de wensballonnen omhoog zouden laten. Dit zou er geweldig uit zien... daar aangekomen was het super druk... we hebben toen allemaal een wensballonnen gekocht... heel mooi en indrukwekkend om te zien dat er zoveel wensballonnen de lucht in gaan. Op een gegeven moment hadden alle monniken de wensballonnen omhoog laten gaan... wow echt zo gaaf wel duizenden gelijk de lucht in... zo mooi gewoon een kippenvel moment... ik had al 1 ballon de lucht in laten gaan met een wens en wilde eigenlijk er nu ook wel 1 voor mijn moeder omhoog laten gaan.. ik heb op de wensballon tekst geschreven en toen hem omhoog laten gaan. Vond het fijn om dit te doen maar ook wel moeilijk. Werd er helemaal emotioneel van, een berichtje sturen naar me moeder...
Daarna met zijn alle nog een ballon op laten gaan en toen was het tijd om richting de tuktuk te gaan want we gingen ons bloemstukje op het water laten gaan...
Je moest een stukje nagel en een stukje haar erin doen en bij het water de wierook aansteken en het kaarsjes en toen kon hij het water op... het staat voor geluk allemaal en al het slechte weg laten varen.. ook een bijzonder en mooi iets...
Daarna met een aantal nog even een drankje gedaan en toen richting me bedje gegaan. Ohja even de was afgegeven en slapen....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 14 Dec. 2013
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 12820

Voorgaande reizen:

10 September 2017 - 02 Juni 2018

Wereldreis

04 November 2016 - 27 November 2016

Mijn tweede reis...

18 Februari 2014 - 27 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: