Dag 4-5-6 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Tamara - WaarBenJij.nu Dag 4-5-6 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Tamara - WaarBenJij.nu

Dag 4-5-6

Blijf op de hoogte en volg Tamara

11 November 2016 | Thailand, Chiang Mai

Twijfel twijfel dat was me laatste verslag... uiteindelijk. Toch besloten om gewoon nog lekker 1 dagje in Bangkok met de mannen te blijven. Overdag regende het dus ben ik samen met charan en een ander meisje naar MBK geweest.  Een onwijs grote shoppen hall binnen. Daar hebben we een paar uur rond gelopen. Leuk maar echt onwijs groot en heel veel dezelfde dingen. Bij terug komst had ik besloten de dag erna naar ayuttaya te gaan. Charan besloot om ook in de ochtend mee te gaan want zijn schoonbroer waar daar ook. Frank zou blijven in Bangkok. Helaas... rond het eten kwam Frank onze kant op en ging we naar een tempel genaamd golden Mountain. Het woord zegt het al een beetje. Goud op een berg.  344 trede moesten we omhoog maar zeker de moeite waard erg mooi boven. De tempel en het uitzicht. Daarna besloten om nog even naar de koh San road te gaan daar lekker wat te gaan eten. Dus dit hebben we gedaan heerlijk groene Curry gegeten bij een streetfood tentje.. vervolgens hebben we ons zelf nog even verwend met een voet massage. Super lekker!!! Daarna nog een rondje in de buurt gelopen en toen richting hostel gegaan. Frank zou de dag erna niet mee gaan dus moesten we gedag zeggen. Zo niet leuk maar ja ze zeggen dat dat erbij hoort dus Doei Frank hopelijk tot in een volgend plaatsje... :-(
Aangekomen in het hostel samen met charan hebben we nog even wat gedronken en geklets en daarna gaan slapen. Toen ik net besloten me telefoon weg te doen en te gaan slapen aangezien het weer super laat was werd ik gebeld door Frank.  Hij had ze broer gesproken en wilde toch wel erg graag mee naar ayuttaya. Yeahhh super leuk... Dag erna op tijd afgesproken bij het station om daar ons nachtrein ticket te halen en de trein naar ayuttaya te pakken. Bij het perron aangekomen moest wel nog wel eventjes wachten. In thailand is het normaal om gewoon te lopen over het spoor en op het spoor te zitten. Er stond een aantal trein en Frank bedacht leuk een foto liggend op het spoor.  Heel leuk maar liggen vies en beetje eng. Uiteindelijk gingen we voor de trein staan.  Net toen zij een foto wilde nemen schoot die trein opeens een 1.5 meter naar voren wij snel het perron op gesprongen.. hahahha man o man hart in onze keel. Hahahahaha daarna maar naast te trein gestaan en toen weer een leuke foto gemaakt. de trein was spectaculair. Een oude trein die 1.5 moest rijden. We zaten tussen de locals erg leuk. We kwamen later aan maar dat was niet erg. Eenmaal aangekomen in ayuttaya ging charan naar zijn schoonbroer en waren Frank en ik op elkaar aangewezen. Leuk met ze 2 een middagje. We besloten om een tour met de tuktuk te doen om zo in 3/4 uurtjes alle tempels daar te zien.  Dit hebben we gedaan erg leuk en warm. Bij 1 tempel kon je je door een monik laten ja soort van gebedje doen. Je moest op je knieën zitten en hij gooide met een wat rieten stengels water op je en sprak daar verschillende dingen uit. Soort van gebed, uiteindelijk kreeg ik een geluksbandje. De monik zelf mocht hem niet om doen en zei he most do it. Dus Frank doe maar om.  Heel leuk allebei een geluksbandje om. Kijken hoelang hij omblijft. Dus laatste dag een foto ervan frank;-)  na 4 uur rondkijken waren we wel een beetje klaar ermee en zij we lekker wat gaan eten. Lekker gele Curry met kip maar Jeetje pittig niet normaal. Ik stond helemaal in de fik. Daarna nog even lekker gezeten en toen was het tijd om richting het station te gaan want Frank zijn trein richting bangkok ging een half uur eerder dan mijn nachtrein.  Aangekomen om het station moesten we weer afscheid nemen. Niet leuk want je bent al dagen zo close en dan gedag zeggen. Vond het best wel moeilijk. Doei tot snel...  een half uur later ging mijn nachttrein naar chiang mai. In de trein was het echt ijs koud... airco stond aan bbbbbbrrrrrrr.... ik kon natuurlijk nog niet slapen want het was veel te vroeg... toen maar even sociaal met iedereen gewhatsappt uiteindelijk tegen een uurtje of 23uur ging ik poging tot doen. Gelukkig heb ik redelijk goed geslapen af en toe een paar keer wakker maar uiteindelijk geslapen tot 6.40. Aangekomen in chiang mai ben ik gelijk maar het hostel gegaan daar zaten namelijk nog meer Nederlanders... Esther zat er sowieso haar heb ik via fb leren kennen. ik werd erg leuk ontvangen en kon gelijk lekker ontbijten lekker geroosterd broodje met suiker en bananen cake heel lekker. Na het ontbijt heb ik me spullen in me kamer gedumpt en ben ik samen met Esther en joeri naar de market geweest en een beetje gelopen in chiang mai, onderweg nog een lekkere ijskoffie bij de burger King gehaald en toen weer terug naar het hostel. We hadden niet echt een plan ja misschien zwemmen misschien chillen. ik merkte dat ik eigenlijk wel wat van de omgeving en tempels wilde zien. Toen snel maar even Google geopend en gekeken wat er was. Uiteindelijk ben ik achterop de scooter gegaan bij een vriend van de eigenaar en zijn we naar twee verschillende tempels geweest.  We zijn een paar uur weg geweest en het was super. Onwijs mooie tempels en een heel mooi uitzicht over de stad chiang mai. Ik de laatste tempel doh sutep moest ik een sarong over mijn schouder die waren helaas op zit even creatief met een vroeg geweest. Daarna mocht ik erin. Je kon een rondje binnen lopen. Dit hebben we gedaan. We kwamen op een gegeven moment bij een hoekje waar je op je knieën moest zitten en een beker met stokjes moest bewegen  (geen idee wat dat was) mijn gids zei dat ik moest zitten en het bekertje heen en weer moest bewegen net zolang tot er 1 stokje uit valt. Dit was gek want duurde best lang. Het stokje met nummer 8 viel eruit je kan daarna van de muur een papiertje pakken en daar stond de betekenis van nr8 op. Dit stond er
The 8th number tells that you are Lucky in everything. Be careful in your speaking and acting. Immuse From illness. Heel mooi en zo blij dat ik dit heb mogen doen.Erg mooi en bijzonder om te lezen. Daarna was het tijd om weer terug te gaan richting het hostel want we gingen gezellig eten met ze alle en marianne zou komen. Haar heb ik ook via fb leren kennen. Aangekomen was zij er ook niet helemaal gezellig.  Meneer La had heerlijk gekookt voor ons. Na het eten ben ik met Esther marianne en youri naar de night market geweest.  Zo onwijs leuk alleen je wordt zo hebberig. Marianne en ik maakte al grapje wie de container zou huren. Zulke leuke en vooral goedkope dingen. ik heb een geweldig leuk shirtje gekocht en een korte broek aangezien mijn broek van 2jr geleden veeeeeeel te groot is. Ook heb ik nog een selfieeeee stick gekocht  (had ik toch mee moeten nemen Kim) de markt was best groot. Heerlijk lekker gestruind. Iedereen heeft van alles gekocht. Toen we halverwege waren zag ik een ijs kraam staan en ja hoor het wel bekend schaaf ijs kon je daar kopen... yammie dacht ik maar ja dan moet je kiezen uit 60 verschillende soorten. Ja jullie lezen het goed 60... en allemaal even lekker, uiteindelijk toch maar gegaan voor de chocolade ijs met oreo en chocolade crunch... Wat wat het lekker en veel. Er kwam ook nog een dikke toef slagroom op en chocolade saus en stukjes chocolade en oreo koekjes. WERELDS! Daarna waren we best wel een beetje moe dus zijn we richting het hostel gegaan. Daar nog even in de hangmat gelegen en toen maar richting bed gegaan... de dag erna (vandaag) gingen we scooter naar Pai een volgend plaatsje in het noorden van thailand. De weg erheen duurt gemiddeld 3/4 uur maar ik wilde dit uiteraard. We werden wakker met heerlijk weer en het begin van het scooteren was het weer ook top alleen verder heeft het zo hard geregend. Drijfnat waren we, sterker het voelde als hagel op je armen en ik zag zowat niks meer dus hebben een paar keer moeten stoppen. Nu ik dit allemaal typ staan we ook te schuilen. Het onweert en regen niet normaal Nederlandse regenbuien zijn hier echt helemaal niks bij... nou ik hoop dat we zo een keertje verder kunnen we staan hier al een uur... :-( gelukkig ging het iets minder hard regenen dus gingen we verder. We kwamen boven de wolken te scooteren dat was wel heel gaaf. Gewoon naast je kijken en boven de wolken kijken. Gelukkig was het niet heel lang scooteren meer om in Pai te zijn. Alleen begon het wel weer te regenen. Snel naar hotel gegaan alleen helaas viel het zwaar tegen. Overal mieren en vieze dekens en mieren in bed...En bij openen van de klamboe een erg muffe lucht ook deze was vies... zwaar balen dus maar ja toch maar in de regen naar het centrum gegaan want we moesten eten. Ze hadden cheeseburgers stond op de kaart heerlijk maar helaas was het finish dus dan maar alleen lekker vette patat eten. Daarna even naar de 7eleven lekker chocolade eten en lekker chocomelk en toen maar naar hotel. Dag erna besloten we op zoek te gaan naar een ander hotel en te kijken of we geld terug konden krijgen. Dit kon! Het weer zag er goed uit... niet veel later begon het weer te regenen...Toen op zoek naar wat anders. Gelukkig wat gevonden iets wat we al eerder hadden gezien op het internet maar te kinderachtig vonden maar ja ach maakt het uit een familie kamer met mooie kinder muur schilderingen... wel een heel leuk huisje met roze deuren en een roze bed en een roze kamer helemaal mijn kamer... spullen in de kamer gedaan en op pad met onze scooteren want ze zon scheen. Na een half uurtje te hebben gescooterd begon het weer keihard te regenen.. dus nu maar weer schuilen en poncho's halen... hopelijk klaart het nog op zo en kunnen we nog wat van Pai zien want met dit weer is het niks om dingen te bekijken... het bleef regenen dus toen maar besloten om een massage te doen.. heerlijk een massage van uur echt top was ie... daarna zijn Esther en ik nog even naar de White budhha gegaan...erg mooi boven op een berg met geweldig uitzicht op Pai... weer even wat mooie foto's gemaakt en toen richting het centrum gegaan om lekker wat te gaan eten... heerlijke streetfood gegeten... en de night market bekeken... heel leuk en heerlijke hapjes gegeten... daarna was de vraag wat gaan we doen??? Euhmmmmmm nou het is kwart voor 8 dus ik zeg borreltje doen... we stonden voor een leuke tent waar onze regen schuil mannen van de heenweg zaten. Daar zijn we bij gaan zitten en in de loop van de avond kwamen er steeds meer mensen allemaal Nederlanders. Uiteindelijk echt een onwijs leuke avond gehad allemaal mensen leren kennen en nummers en fb uitgewisseld tot in chiang mai.... en voor €12,50 vier super lekker cocktails gedronken...

  • 13 November 2016 - 22:22

    Kim:

    Hahaha en je zei zelf nog wel neee die gebruik ik niet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 14 Dec. 2013
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 12713

Voorgaande reizen:

10 September 2017 - 02 Juni 2018

Wereldreis

04 November 2016 - 27 November 2016

Mijn tweede reis...

18 Februari 2014 - 27 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: