13e verslag maar derde alleen op reis - Reisverslag uit Lembongan, Indonesië van Tamara - WaarBenJij.nu 13e verslag maar derde alleen op reis - Reisverslag uit Lembongan, Indonesië van Tamara - WaarBenJij.nu

13e verslag maar derde alleen op reis

Blijf op de hoogte en volg Tamara

20 Maart 2014 | Indonesië, Lembongan

De snelle boot nou ik heb het geweten in twee uur tijd was ik op mijn volgende eiland genaamd Nusa Lembongan. Ik ben blij dat ik geen last heb van zeeziekte anders werd je niet blij van de boot. Ik vond het geweldig we gingen een paar meter onhoog en knalde dan weer keihard tegen de volgende golf geweldig. Tijdens het zitten in de boot vloog op een gegeven moment mijn reis even door mij hoofd. Vooral het alleen reizen. Ik was echt zo trost op mezelf dat ik dit gewoon had besloten te doen. Ik vond het zo vet van mezelf dat ik het nu ook gewoon deed helemaal alleen op vakantie naar plekken die IK wil zien. Ik was echt even mega trost en voelde me de sterkte vrouw op de wereld die vanaf nu alles alleen aan kan. Zelfs de gedachte een half jaar of een jaar weg te gaan kwam voorbij. Het leven hier bevalt me wel en je went aan de omgeving de mensen alles. Dus wie weet worden mijn plannen die ik voor deze reis had om een half jaar weg te gaan toch nog eens wekelijkheid. Na deze fijne gedachten was ik alweer bijna op het eiland. Ik werd daar ontvangen voor mijn taxi chauffeur en die bracht mij naar mijn volgende hotel genaamd 'Songlabong huts'. De weg erheen was al een avontuur super smalle weggetjes met gaten erin en hobbel de bobbel hahaha ik dacht waar belandt ik nu weer. Eenmaal bij mijn hotel dacht ik waarom heb ik dit geboekt :( Toen ik mijn huisje zag en de deur open ging dacht ik ohja het bed was zo mooi opgemaakt op het plaatje,.. Echt een goede reden om te boeken Tamaar hahaha... Ook waren de recensies goed. Mijn verwachtingen waren anders dus het viel wat tegen. Na mijn tas in de kamer te hebben gegooid ging ik even het strand op. En was ik aan het klauteren op de rotsen tot ik een krab zag best wel groot.. Ppfff zo niet mijn diertjes dus hup snel weg wezen hier... Hahahaha S'avonds wat gegeten bij het hotel en daarna na me kamer en dan lig je gewoon om 20:00 al in je bed... Wat een drama nog nooit zo vroeg in me bed gelegen deze vakantie. Sterker nog thuis ook niet... Maar oké het was niet anders. Eenmaal ik me bed had ik zwaar het idee lek te worden geprikt... Ik werd helemaal gek ervan dus uiteindelijk deet op gedaan kamer ingedeet handdoeken onder me neer gelegd. Ook was het verschrikkelijk warm in mijn kamer dus hup airco maar weer op een ander programma zetten... Wat een hel was deze nacht zeg ik heb echt de hele nacht wakker gelegen... Heb denk ik max vier uur geslapen en was helemaal lek gepikt. Heb muggenbulten van denk ik 4cm niet normaal. Gelukkig had ik wifi in me kamer en sprak ik Ramcow gezellig. Had echt niet geweten hoe ik anders mijn nacht door moest komen. De tranen liepen gewoon over mijn wangen zo rot voelde ik mij.. Bij het ontbijt aangekomen maar even Nick de eigenaar aanspreken erop. Hij ging kijken en zei waarom heb je ons niet gewaarschuwd gisteren. Ik zei dat ik een verschrikkelijk nacht had gehad. Hij kwam terug en zei hij doet het maar ik ga zo nog eens kijken. Ik baalde lichtelijk want dacht nee niet nog een nacht zoals afgelopen nacht. Na een kwartier kwam hij naar me toe en zei de airco is kapot er komt vanmiddag een monteur. Hij zei als je je hand eronder doet is hij koud maar hij verspreidt de koude lucht niet door je kamer en dat was ook zo. Gelukkig hij wordt gemaakt dat betekend een lekkere nachtrust. Vandaag ging ik op pad met de scooter. Ik wou het eiland verkennen en hoopte enthousiaster te worden over dit eiland want tot nu toe vroeg ik me af wat ik er deed... Mijn eerste stop was Dreambeach want dat wou ik heel graag zien. Nou het was echt Dream het was zo mooi. Echt een geweldig klein strandje met zulke mooie kleuren qua zand en water.. Geweldig!! Na wat foto's te hebben gemaakt ging ik weer verder scooteren... Super coole rotsen waar het water keihard tegen aan kwam... Na Dreambeach ging ik naar Sunset bay waar volgens het internet een heel mooi leuk en lekker restaurant genaamd The Beach Club zit. Nou ik kan jullie vertellen dat zat er.. Het was er zo mooi (foto fb) je zat aan het strand en ze hadden een zwembadje tegen het strand aan. Echt geweldig, vriendelijk personeel en heerlijk eten en drinken... Ik wou hier in de avond ook wel eten. Dus hup regelen die handel. Ze zouden me om 18:45 ophalen want ze hebben een pick up en drop off. service. Ideaal voor als je alleen bent en niet door het donker alleen wilt.. Maar nu eerst nog even verder scooteren. Mijn volgende stop zou het naastliggende eiland Ceningan zijn die met elkaar verbonden zijn door middel van een brug. Onderweg erna toe kwam ik een leuk winkeltje tegen en heb ik een mooie sarong gekocht en staan praten met de eigenaressen. Een leuk Engels gesprek.. De eerste plek op dat eiland wat ik wou zie was bleu lagoon jumping Cliff worden. Ja jullie lezen het goed je kan daar springen van een rots. Het ging even door mij heen maar dacht bekijk het daar wel. Aangekomen stonden er drie kinderen mij welkom te heette en gingen een liedje zingen (nog geen minuut) Na het liedje vroeg het meisje heb je geld voor ons liedje. Nou sorry hoor maar ze dachten toch niet dat ik gek was... Snel door gereden kwam ik aan op Blue Lagoon Jumping Cliff... WOW super mooie plek maar 13m hoog en daarvan springen ging hem niet worden voor mij. Denk dat ik daar de hele dag had gestaan hahaha... Had nu ook geen peptalk van Peter en Ramcow dus nee toch maar niet hahaha... Wel heb ik prachtige foto's gemaakt van de omgeving echt onwijs mooi. Tijdens het rond kijken en genieten van de plek zag ik in de zee iets geweldigs. Er zwom een hele groep dolfijnen... Ik was blij en zo gelukkig mijn dag kon niet meer stuk. Wat was dat een mooi gezicht zeg.. Zo verliefd... Ik ben snel naar het verste punt gelopen van de rotsen en heb ze daar nogmaals bewonderd. Wat mooi dit zeg hier was ik voor gekomen. Zo super blij dat ik was belde ik mijn vader op om te zeggen hoe leuk. Helaas was de verbinding slecht dus dan maar een sms maar oh ik stond te springen van blijdschap. Heb de dolfijnen even een handkus gegeven in de lucht en toen maar weer verder... De volgende stop was een plek om te golfsurfen helemaal leuk als je het kan maar niet voor mij... Dus ging ik weer lekker verder crossen over het eiland... De lucht werd steeds donkerder en tuurlijk als Tamara aan het scooteren is gaat het zeker regenen. En ja hoor de spetters kwamen ik heb maar snel even door gereden en vlak voor de brug ben ik een eet tentje in gevlogen om even op de drogen en wat te drinken. Tenslotte had ik mijn olifanten foto's weer mee en het ging me echt niet nog een keer gebeuren dat deze nat zouden worden... Gelukkig werd het na een half uurtje droog dus kon ik weer verder de brug over en op Lembongan crossen. Zo gezegd zo gedaan, ik had het tempo weer aardig te pakken... Terug via het dorp. Nog even wat winkeltjes bekeken en op zoek naar een sleutehanger te zijn gegaan werd het weer tijd om terug naar het hotel te gaan want ik werd om 18:45 opgehaald. Even opfrissen met een koude douche en de Airco checken en dan ready for diner!!! YES de airco deed het... YES dat wordt goed slapen vanavond... En niet te vergeten kamer DEET proof maken. Heb mijn hele kamer ingesproken incl bed en in me bed... Om 18:55 werd ik dan eindelijk opgehaald door The Beach Club. Ik ben lekker op van die lounge chill stoelen gaan zitten/liggen (foto fb) heerlijk. En heb toen lekker een kwart kip van de BBQ besteld met Balinese gele rijst en groente. Kan jullie vertellen het was heerlijk wat heb ik genoten... Gelukkig was het ook wat drukker in dit restaurant... Na het heerlijke hoofdgerecht ging ik uiteraard een toetje nemen want ik had s'middags al gezien welke ik wou... Brownies met vannile ijs.. Oh deze was zo onwijs lekker de brownie was nog een beetje warm.. Echt wat ik heb ik zitten te genieten zeg, niet normaal... Ook had ik weer een cocktail besteld... Erg lekker allemaal wel drie ton lichter maar ach wat maakt het uit... Ik leef als een god in Indonesië :D Tijdens het drinken van mijn cocktail werd ik uitgenodigd door een groep mensen die ook in de taxi zaten om bij hun te zitten. Helemaal leuk dus ik zei uiteraard Ja graag. Het was een groep van drie meiden en drie jongen afkomstig uit Australië. Een van de meiden heeft vijf jaar in Nederland gewoond in Den Haag. Een ander meisje haar ouders hebben een huis op dit eiland en zij had haar vrienden uitgenodigd om langs te komen vandaar de groep. Ik heb een half uurtje gezeten en gepraat met ze echt onwijs leuk en onwijs lieve mensen... Ik heb mijn Engels weer even goed geoefend... Ik was helemaal blij dus ging mega vrolijk mijn bedje in... Super leuk andere mensen leren kennen en mee in gesprek te komen... Ze vonden mij reis plannen erg leuk en wenste mij veel plezier de komende dagen... Blij en voldaan aangekomen in mijn kamer werd ik nog blijer want de airco deed het en mijn kamer was lekker cool... Nog even geappt en daarna lekker in slaap gevallen.. Helaas werd ik om 4:28 even wakker want had het koud en heb gezellig even geappt met Ramcow en heb de airco warmer gezet en ben toen gelukkig weer in slaap gevallen. Vanochtend werd ik heerlijk uitgerust wakker... Nou ik heb net mijn spullen gepakt en ga mij zo uit checken want ik ga naar mijn volgende avontuur namelijk naar Sanur; Bali.... En morgen ga ik zwemmen met
Dolfijnen... Zo veel zin in mijn dromen komen uit hier.... Dag Lembongan tot zo Sanur...Nou tot snel vanaf Sanur... Dikke kus..!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 14 Dec. 2013
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 12721

Voorgaande reizen:

10 September 2017 - 02 Juni 2018

Wereldreis

04 November 2016 - 27 November 2016

Mijn tweede reis...

18 Februari 2014 - 27 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: