Achtste verslag - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Tamara - WaarBenJij.nu Achtste verslag - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Tamara - WaarBenJij.nu

Achtste verslag

Blijf op de hoogte en volg Tamara

06 Maart 2014 | Indonesië, Malang

In de busrit onderweg naar Yogyakarta zijn we meerdere keren gestopt. Zo een stop bij een mie fabriek maar daar ben ik niet mee naar binnen geweest ik was zo moe dus dacht ik blijf lekker even liggen in de bus. De volgende stop van de Borobodur. Een geweldig mooie boeddhistische tempel. Een heel mooi stenen gebouw met allemaal boeddha's... Je had daar stoepa's (soort van stenen dingen met gaten erin) waarin een boeddha zat als je deze aanraakt dan staat het voor eeuwig geluk. Dat wou ik natuurlijk ook doen, wie wil dat nou niet eeuwig geluk :p Maar ja dan ga je goed kijken erin en dan missen ze gewoon een hoofd of hand en ja dat wou ik natuurlijk niet dus ik ging op zoek naar een hele Boeddha... Na een tijdje zoeken had ik hem dan eindelijk gevonden een stoepa met een hele Boeddha. Deze moest en zou ik aanraken en dit moest op de foto worden gezet. Gelukkig kwam Angela aanlopen (ik was weer eens iedereen kwijt :D) en zij heeft een foto gemaakt ervan. Toen we terug liepen werden we geleidt langs allemaal kraampjes en mensen die souvenirs wilden verkopen. Ik vond de beeldjes erg mooi en heb toen een stoepa gekocht die open kan met een Boeddha erin. Ik weet je mag geen boeddha's voor jezelf kopen maar ik vond dat als ik hem heb aangeraakt voor eeuwig geluk ik hem ook thuis bij mij moet hebben. Tamara heeft even een hele theorie bedacht waarom ik wel een Boeddha mag kopen voor mezelf hahahaha. Na al deze kraampjes was het toch weer tijd voor een sleutelhanger dus ook maar even gescoord. Onderweg kwamen we nog meer super leuke beeldjes tegen zo ook een geweldige Boeddha hoofd omdat Angela en ik hem beide zo mooi vonden hebben we hem voor elkaar gekocht :-) dus ik heb een Boeddha gekregen :D Ik vond de borobodur erg mooi en indrukwekkend ben blij dat ik dit heb mogen zien. Na daar ruim 2,5 uur rond te hebben gelopen en te hebben genoten was het weer tijd om met de bus verder te rijden naar ons hotel. Daar aangekomen hebben we de tas in de kamer gegooid :p en zijn we gaan eten. Nu verwachten jullie allemaal dat ik heerlijk nasi ofzo heb gegeten maar nee hoor we hebben lekker bij de Italiaan gegeten :D Zo lekker!!! Alleen de bediening vond ons niet zo leuk hahaha de ober werd steeds zenuwachtiger en begon steeds meer te zweten. Ze gingen namelijk met zijn twee de drankjes en het eten opnemen en ja dat gaat natuurlijk niet goed. We kregen een pizza die we niet besteld hadden we kregen twee bier ipv 1 en ja toen hadden we onze Jeroen in het midden die zalm had besteld en op alles waar zalm in zat Ja zei maar tijdens het eten erachter kwam dat hij dat helemaal niet had besteld hahaha wat een avond zeg! Volgens mij kon de ober wel huilen hahaha... Uiteindelijk namen we uit medelijden de verkeerde hapjes maar en gingen deze eten met zijn alle. Ook de timing van het eten was top! Sommige kregen eerst hun hoofdgerecht en daarna hun voorgerecht of je bestelde brood bij je soep en kreeg het als je soep op was hahahaha echt een lekker zooitje was het. Ondanks alles was het eten wel super lekker allemaal... Na het diner nog even snel wifi en dan op hup naar bedje toe. En ja dan doe je de dekens van je bed eraf om vervolgens er lekker onder te gaan liggen en dan loopt er gewoon een SPIN uit je bed. Gatver iel help spinnen... En vervolgens zegt je kamergenoot Oké dan zal ik je ook maar niet vertellen dat er net een kakkerlak liep. Waarop ik zei je hebt hem wel gevangen toch... Eeeuuhh nee hij kroop achter de kast.. Aaahhhrrggghhh gatver nee heb ik dat. Nou slapen ging hem dus niet worden. Na Kim (nl) te hebben gesproken via de app heb ik toch maar heel handig mijn klamboe opgehangen met een touwtje van de deur naar de lamp hahaha echt handige Harry was ik :D nou na denk nog ruim twee uur wakker te hebben gelegen viel ik in slaap maar was ik helaas weer vroeg wakker. Gelukkig werd Angela ook vrij snel wakker en vertelde mij dat ze de kakkerlak had gevangen en dat hij onder de deksel van de prullenbak zat hahaha ik kon dus met een gerust hart nog even een uurtje slapen. Eindelijk ! Na dat uurtje moesten we hem toch echt uit de kamer gooien hahaha dus ik als dappere dodo ging dat wel even doen. Prullenbak eraf deksel laten liggen en on mijn god wat is dat beest groot maar ja even gillen en weer verder met mijn missie hahaha zachtjes er tegen aan schoppen net als een voetbal en dan de deur open en dan scoren !!!!! Haha keihard de deksel met kakkerlak naar buiten getrapt hahaha en een lol hadden we weer hahahaha.... Na dit potje voetballen gingen we weer op pad de stad bekijken. Onderweg kwamen we een local tegen die ons de weg ging wijzen. We kwamen bij een huis waar ze van van leer poppen maken door middel van gaatjes en figuurtje echt precisie werk. Ook hadden ze een 'tree of life' gemaakt en die meneer vertelde een heel verhaal wat het allemaal betekende echt zo interessant. Het zette me wel echt even aan het denken hoe hij alles vertelde en hoe alles werkt in het leven. Echt heel bijzonder. En heel mooi. Na deze interessante ervaring gingen we weer verder. We gingen naar het water paleis van de Sultan. Daar aangekomen werd ons verteld hoe het ging. De Sultan had 24 vrouwen en hij kon niet goed kiezen. Om te keien gooide hij een bos bloemen en wie hem ving mocht zwemmen met de Sultan. Heel apart. Zou niks voor mij zijn dan maar geen man... Weg bij het waterpaleis gingen we op zoek naar de markt. Tijdens het lopen naar de markt kwamen bij een huisje waar ze lieten zien hoe ze sarong's maken naja sarongs de tekentje en figuurtje. Echt een heel werk met een soort van naald en wax. Leuk om te zien Angela en ik hebben beide een super mooie sarong gekocht. Na een stukje verder te hebben gelopen en een beetje te zijn verdwaald kwamen we dan eindelijk bij de markt aan. Het leek net een groot overdekt winkelcentrum met allemaal markt kraampjes erin. Grappig maar erg warm en druk. Na even rond te hebben gestruind en een geweldig mooie prinsessen jurk te hebben gezien gingen we weer terug naar het hotel. En dit keer niet lopend maar met de fietstaxi hier genaamd een 'Bejak'. Tijdens het fietsen begon het keihard te regenen. Gelukkig hadden ze handige poncho's voor over de Bejak en bleven we droog. Omdat het ondanks de regen nog zo warm was besloten we om te gaan zwemmen hahaha ja in de regen. S'avonds voor de verandering weer bij de Italiaan eten maar dit keer ging het beter en werd alles netjes op tijd geserveerd. De dag erna moesten we redelijk op tijd op want we gingen de tempel genaamd 'Prambanan' bekijken. Een hindoeïstische tempel. Erg mooi om te zien. We gingen daarna na het museum en kregen een filmpje te zien over deze tempel. Ik vond het heel mooi om te zien want alle goden hadden een eigen betekenis. En waren ook echt bewust zo verwerkt in de muren heel mooi en speciaal. S' middags gingen we even naar de vogeltjesmarkt. Op deze markt verkopen ze vogeltjes maar ook honden, katten, konijnen, vissen in insecten. Wel zielig om te zien een hond in klein hokje en konijnen die samen in een kooitje zitten maar zich amper kunnen bewegen. Een markt waar ik dubbele gevoelens van kreeg. Daarna gingen we weer heerlijk zwemmen alleen was ons zwembad volgens mij het dorp zwembad want op een gegeven moment kwamen er heel veel Indonesische mensen en werd er een soort van zwemles gegeven door een man. Hahaha heel vaag we waren duidelijk in de minderheid in het zwembad hahaha... Na de heerlijke verkoeling in het zwembad ging ik samen met Ramcow op zoek naar een sleutelhanger hahaha. Dan denk je oh makkelijk zo te vinden maar nee dus we gingen om 17:30 weg en kwamen 19:40 terug hahahaha wel met twee sleutehangers maar verdwaald en meerdere keren te hebben gevraagd waar zitten we nu hahaha te grappig. We hadden om 19:00 afgesproken om te eten maar dat ging hem niet worden dus hebben we maar gezellig met ze tweetjes wat gegeten. Erg gezellig en leuk gesprek gehad over van alles in het leven in NL... Na het eten nog even snel op de wifi en dan weer slapen want de dag erna (nu) vertrekken we weer om 7:00.... Tot over drie dagen want ik heb morgen geen wifi. We zijn nu net in Malang en morgen gaan we naar de Bromo en deze wil ik gaan beklimmen.... Dikke kus voor iedereen... Liefs..!!!

  • 07 Maart 2014 - 09:57

    Oom Gert:

    Leuk Joh, zoals jij al jouw ervaringen opschrijft. Iedere keer weer is het leuk om ze te lezen. Veel plezier op de Bromo en ik kijk al uit naar jouw volgende reisverslag.

    Groetjes Oom Gert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 14 Dec. 2013
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 12730

Voorgaande reizen:

10 September 2017 - 02 Juni 2018

Wereldreis

04 November 2016 - 27 November 2016

Mijn tweede reis...

18 Februari 2014 - 27 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: