Vierde verslag - Reisverslag uit Padang, Indonesië van Tamara - WaarBenJij.nu Vierde verslag - Reisverslag uit Padang, Indonesië van Tamara - WaarBenJij.nu

Vierde verslag

Blijf op de hoogte en volg Tamara

26 Februari 2014 | Indonesië, Padang

De rit van maar liefst 13 uur ging. Van start. Een rit naar een hotel waar we echt puur 1 nachtjes gingen overnacht want de dag erna moesten we een klein stukje rijden joh maar 8uurtjes... Ppppffff busje in busje uit en weer busje in... Kan straks geen bus maar zien of in zitten ;-).... Tijdens deze 13 uur lange rit hebben we verschillende stops gemaakt. Onze eerste stop was bij een ananas plantage. Heerlijk genoten van een verse ananas. Jammie... Na weer een flink stuk rijden kwamen we aan bij onze volgende stop. De kruidentuin, het woord zegt het al een tuin vol kruiden zoals kaneel, nootmuskaat, peper, cacao, citroengras en een ranzig spulletje tegen malaria heel bitter. En als hoogte punt van deze stop drinken uit een verse cocosnoot uit de boom gehaald door een aapje. Ja, wij hebben in Nederland honden aan de lijn maar deze meneer heeft een aapje aan de lijn. Hij was nog jong namelijk drie jaar en hij kan vijftien jaar worden. Best zielig om te zien maar daarna mocht hij ook lekker genieten van de kokosnoot.

Aangekomen op ons overnachting hotelletje want meer is het niet snel naar de kamer lekker slapen. En ja dan lig je uiteraard voor de zoveelste keer midden in de nacht wakker... Wat een drama hier ik lig letterlijk elke nacht wakker en soms gewoon een hele nacht... Gelukkig ben ik daarna nog even in slaap gevallen ja wel een heel uur! Na het geweldige ontbijt (niet dus) gingen we weer het busje in en gewoon omdat het kan weer even 8uur rijden pppfff... Tijdens deze 8uur hebben we meerdere stops gemaakt. Zo was de eerste stop een wandeling van ruim 1,5uur door rijstvelden, kruidentuin en de omgeving. En uiteraard weer cacao enzo gezien. Daarna een lunch buffet genuttigd en weer busje in en gas op die lollie :D Na weer flink wat bochten, bergjes en hobbel de bobbel over van die fijne smalle weggetjes zijn we weer aangekomen bij de volgende stop en dat zijn de heet water bronnen genaamd 'Panti'.
En het water was warm WOW! De stoom kwam er vanaf ik had gewoon een gratis gezicht stoom behandeling :D naja gratis ik denk €0,12 hahaha...

Uiteraard moesten we nog een aardig stuk rijden want zo snel gaat het hier allemaal niet. De next top was het memorabele moment "De evenaar". We are crossing the equator!!! Het grappige is aan de ene kant van de evenaar draait het blaadje in het water naar links en aan de andere kant van de evenaar draait hij naar rechts het heeft te maken met het magnetisme van de aarde. Na deze leuke ontdekking gingen we weer verder en waren we redelijk snel in ons volgende hotel in Bukittinggi. Een drukke maar leuke stad. En wat nog leuker was ze hebben daar gewoon een pizzahut :D :D :D heerlijk ff geen rijst maar gewoon heerlijk en lekkere pizza eten. De reisbegeleider zei je kreeg een lach van oor tot oor toen ik het vertelde hahahaha... Zo blij dat ik was gingen we met de helft van de groep lekker pizza eten... Het jongere deel van de groep ging voor de pizza en de oudere voor de rijst hahaha doei ik wil pizza!!!!!!
Na deze heerlijke maaltijd gingen we lekker slapen naja lekker we hebben maar even een pilletje genomen want het werd toch wel eens tijd dat ik een nacht door zou slapen. Maar ook met een pilletje wordt Tamara gewoon wakker met de gedachte heilig ervan te zijn overtuigd dat ik in Purmerend was... Hahaha slaan de malaria pillen toch toe :p

De eerste dag in Bukittinggi begon met een wandeling door de boes boes van ruim 4 uur en kregen we een lunch bij de zus van onze gids "Doodie"..Ook tijdens deze wandeling zagen we weer verschillende kruiden en liepen we letterlijk door de rijstvelden en werd ons laten zien hoe je rijst krijgt van al die rijst plantjes. Eindelijk werd het mij duidelijk want ik snapte het natuurlijk weer niet, blond toevallig ?!?!? Onze wandeling eindigde bij een rivier oversteek. Super vet en een heerlijke verkoeling op de slippertjes even een stromende rivier overgaan... Helemaal leuk... Terug bij het hotel ben ik samen met nick&angela mijn leeftijdgenootjes en medereizigers het dorp in gegaan om het dorp te verkennen. Midden in het dorp staat de klokkentoren met daarnaast een leuk parkje en een leuke markt met zoveel spullen en zo goed goedkoop... Ook gingen we op zoek naar een sleutelhanger. En uiteraard gevonden :D Ik heb er nu drie. Na deze rustige middag gingen we dineren bij de vrouw van Doodie, heerlijk allemaal schaaltjes met verschillende gerechten. Een en al proeverij en zitten op de grond :) Dat is normaal in Indonesië. Nadat we onze buikjes hadden gevuld met het lekkere eten gingen we naar een traditionele dansvoorstelling genaamd 'minangkabau'. Volgens djoser een spectaculaire voorstelling. In het begin dacht ik oké moet ik dit leuk vinden maar het einde was waanzinnig. Muziek, dansende vrouwen in onwijs mooie kleding, vuurspuwende mannen en vrouwen en mannen die op hun bloten voeten springen dansen en staan op porseleinen gebroken bordjes.. Auw auw auw... Zo niet mijn job nog liever werkloos dan zo mijn geld verdienen hahaha.... De dans werd geëindigd met een dans waarbij mensen uit het publiek werden gehaald. En ja jullie raden het al uiteraard ik met me blonde haar en blauwe ogen werd uit het publiek gehaald.. Help! Ik op de voorgrond pppfff maar ja ik moest wel...Hahaha een houten plank die moet dansen wordt hem niet als hij links ging dan ging ik dat ook hahaha terwijl ik de andere kant op moest hahaha... Ondanks mijn geweldig dans moves was het een super leuke ervaring... Lesje dansen in NL kan geen kwaad :p Nu maar weer oogjes dicht en snaveltje toe want de dag erna gaan we vliegen naar Jakarta. Aangekomen op Padang de luchthaven op Sumatra hebben we nog tijd over en wat kan je dan het beste doen.. Een voeten en bovenbeen en schouders/rug reflexology massage... WOW zo lekker en voor maar 70.000 rupiah dat is nog geen €5 en dan geen vijf minuten nee gewoon 45 minuten lang heerlijk gemasseerd worden... Im loving it ... Nou dan nu echt Doei Sumatra, en zo Hallo Java...!!!

  • 26 Februari 2014 - 09:38

    Caroline:

    Ik krijg bijna met je te doen...
    Wat is dat afzien zeg in zo'n tempo reizen, maar ja dan zie je ook wel wat en gemaakt een hoop mee.
    Super hoor!
    En straks ben je de bussen vergeten en kijk je alleen terug op die geweldige nieuwe ervaringen die je opdoet.
    Rijst en de Pizza hut worden nooit meer hetzelfde, let maar op!
    Geniet lekker verder emissie en bedankt voor je leuke verhalen.
    Hartstikke leuk om tijdens een bakkie koffie lekker ff een stukkie 'mee te reizen'.
    XXX

  • 26 Februari 2014 - 12:07

    Vera:

    Pffff... Wat heb je het slecht ;) word gewoon jaloers van jouw verhalen!! Super gaaf! Leuk om met je mee te lezen... Ben benieuwd wat Java je brengt :) xxxx

  • 27 Februari 2014 - 00:08

    Simone:

    He Tamara,
    Super hoor, prachtig wat je allemaal al gezien hebt, het gaat in zo'n rap tempo,
    Je mag als je thuis bent nog wel een maand vakantie op nemen om bij te komen.

    Veel liefs, Simone

  • 27 Februari 2014 - 14:24

    Je Nichtje Fran:

    Lieverd, je neemt het er lekker van. Gelijk heb je!
    Wat super dat je langs al die plantages komt. En wat heerlijk dat je al die verse producten mag nuttigen. Lovely!
    Hopelijk slaap je al wat meer en anders neem je gewoon elke keer een massage voor het slapengaan;)
    Heel veel plezier nog. Xxx Fran

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 14 Dec. 2013
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 12729

Voorgaande reizen:

10 September 2017 - 02 Juni 2018

Wereldreis

04 November 2016 - 27 November 2016

Mijn tweede reis...

18 Februari 2014 - 27 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: