Tweede verslag - Reisverslag uit Lumban Manurung, Indonesië van Tamara - WaarBenJij.nu Tweede verslag - Reisverslag uit Lumban Manurung, Indonesië van Tamara - WaarBenJij.nu

Tweede verslag

Blijf op de hoogte en volg Tamara

21 Februari 2014 | Indonesië, Lumban Manurung

Na een dagje Kuala Lumpur was het weer zo ver om een uurtje te gaan vliegen. Tijdstip vliegen 15:10 en aankomt ook 15:10... Huh ?!?!? We vliegen weer een uurtje terug in de tijd. Vraag me niet hoe de vlucht was ik heb werkelijk geen idee ik werd wakker toen ik geland was :D was misschien toch dood moe hihihi... Aangekomen in medan (Sumatra) moesten we een aardig stuk met de bus rijden. 70km maar daar doen ze hier ruim 4 uur over en vraag niet hoe maar pppfff dacht dat Amsterdam moeilijk en chaotisch rijden was maar hier jeetje was blij dat ik levend in het hotel aan kwam. Naja hotel ze noemen het eco lodge. Om er te komen moet je een wankelende houten brug over waar niet meer dan zes mensen op mogen lopen. Hahaha lijkt net als in de film houten bruggen hoog boven het water en opeens breekt er een houten plank hahaha leuk, films :D
Dood moe aangekomen maar toch eerst nog even lekker nasi goreng eten want ja dat hoort er toch wel echt bij. Na deze overheerlijk maaltijd maar eens richting kamer en dan ja dan schrik je je dood... INSECTEN iieeeellll helppp hahaha gelukkig is mijn kamergenoot net zo een held als ik qua insecten dus wij waren letterlijk 'de meisje van de grote stad in de rimboe' hahaha... Lol en gillen. En ja toen vloog er een zwart eng beest door onze kamer en onze missie was dat beest moet eruit en tja hoe doe je dat?..!!??? Nou dat wist ik wel ;-) Uiteraard vangen met de wc prullenbak en die erop zetten deur open en snel prullenbak met beest en al eruit schuiven en heeeeel snel de deur weer dicht doen. Lachen gieren brullen echt een goed team zijn wij... Gelukkig heb ik wel heerlijk een paar uur geslapen onder mijn eigen klamboe zo blij dat ik die mee heb.. Bedankt oompie!! Voelde me een stuk veiliger... De dag erna moesten we vroeg op want het werd nu een echte jungle dag! Tijdens het ontbijt kregen we de vraag waren jullie zo aan het gillen... Hahaha eeeuuhh ja dat klopt hahaha...De dag begon met het voederen van Oerang oetans. Zo super vet om die beesten in het wild te zien. Ze waren nog geen twee meter bij me vandaan.. Je kon ze bijna een hand geven helaas mocht dat niet.. Alle apen hadden een baby aapje bij hun super lief. Het was echt zo mooi om te zien. Na dit geweldige moment gingen we een jungle trekking maken van drie uur. Bergje op en Bergje, wat een mooie omgeving en wat een mooie natuur. Heerlijke natuur geluiden om me heen en kleine watervallen door de bergen en bomen heen. En insecten ja die waren er ook mieren van bijna 2cm en lekkere bloedzuigers maar gelukkig geen last van gehad. En ik heb eindelijk een soort van gesprek in het Engels gedaan.. Gesloopt en zwaar bezweten kwamen we weer terug in onze lodge. De nasi kwam me al me keel uit dus tijdens de lunche maar even lekker een pannenkoek met chocolade gegeten. Heerlijk! De middag heb ik maar even lekker rustig aan gedaan ben met mensen uit de groep een dorpje in geweest en een lekkere verse mixed fruit juice gedronken voor nog geen 1€. Je lacht je dood om de prijzen hier zo goedkoop WOW.! En het fruit is zo lekker Jammieee... Ik wordt nog eens gezond :D
Daarna even een rondje gelopen in de mooie natuur bij onze lodge en daarna mijn eerste souvenir gekocht jullie raden het al.... nee geen kleding hahaha maar een sleutelhanger. Ik wil in elke plaats een sleutel hanger kopen met de plaatsnaam erop en aan mijn tas hangen. Ja ik word nog eens een echte reis verzamelaar...
Nou ondertussen na een lange bus reis en boot tocht kotsmisselijk aangekomen op Samosir Island... Bllleeehhh... Nou lieve mensjes dit was weer even een heel verhaal tot snel weer...
Liefs XOXO

  • 21 Februari 2014 - 19:21

    Oom Gert:

    Zie je nou wel, dat het gewoon Retegaaf is om door de Tropen te banjeren en van alles mee te maken? Echt Tamara, ik vind het heel leuk, zoals je al jouw belevenissen beschrijft. Echt schattig om te lezen. Ben dan ook zeer benieuwd naar je vervolg verhalen.

    Lieverd, houd je goed en veel plezier.

    Oom Gert

  • 21 Februari 2014 - 19:22

    Vera:

    Wauw klinkt geweldig allemaal!! Op de insecten na dan ;) Super gaaf meis!

  • 21 Februari 2014 - 19:55

    Jolanda:

    He Tamara,

    Wat goed om te lezen dat je het naar je zin heb, leuk om zo je belevingen mee te krijgen.
    Lieverd rustig aan en ben benieuwd naar je volgende verhalen.

    Dikke kus Jo

  • 22 Februari 2014 - 00:39

    Karel Hoevenberg:

    Heel leuk om je belevenissen te lezen Tamara. Geniet er van en blijf zo leuk verslag doen. Groet ome Karel

  • 22 Februari 2014 - 11:30

    Kim:

    Helemaal te gek!!! Nog ff en je wilt niet meer terug ;) Have Fun xoxo

  • 22 Februari 2014 - 12:40

    Je Nichtje Fran:

    HAHAHAHAHHAHAHAHA Tamaar!
    Schijterd, hoe je dat ook weer beschrijft met die insecten.
    Had dan gewoon een insectenspray meegenomen.

    Super leuk dat je de orang oetangs hebt bezocht. Heel leuk!

    Heel veel plezier daar en geniet van alles wat je doet.

    Xxx je nichtje

  • 23 Februari 2014 - 09:15

    Dais:

    Lieverd!

    Echt heel gaaf om je verhalen te lezen!
    Hoop dat je je avonturen met ons blijft delen, leuk om te lezen wat je daar allemaal meemaakt!

    Het is je echt gegund deze super gave reis, dus dubbel en dwars genieten!

    Dikke kus Dais

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 14 Dec. 2013
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 12727

Voorgaande reizen:

10 September 2017 - 02 Juni 2018

Wereldreis

04 November 2016 - 27 November 2016

Mijn tweede reis...

18 Februari 2014 - 27 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: